Programa de Doctorat en Educació

La Universitat Autònoma de Barcelona és un referent a Europa, tant per la qualitat de la docència com per la innovació en la recerca. Fundada l’any 1968, la UAB s’ha convertit en un model a seguir per la seva voluntat de contribuir al progrés social mitjançant la formació dels professionals que requereixen els sectors econòmics i socials més dinàmics del país.

La UAB va ser una de les primeres universitats de l’Estat en rebre el reconeixement de Campus d’Excel·lència Internacional . Aquest Programa promou l’agregació d’institucions que tenen un projecte estratègic comú amb la finalitat de crear un entorn acadèmic, científic, emprenedor i innovador per obtenir una alta visibilitat internacional. La proposta de la Universitat Autònoma de Barcelona és el projecte “UABCEI: Aposta pel coneixement i la innovació”. Es tracta d’un pla estratègic que pretén dinamitzar l’entorn d’R+D+i amb la finalitat de situar la UAB entre les millors universitats europees.


Si sou doctor o doctora de la Universitat Autònoma de Barcelona i voleu publicar la vostra tesi a TDX, contacteu amb tdx@uab.edu. Per a més informació consulteu les preguntes més freqüents

Recent Submissions

Llista ítems afegits recenment

Gestión Universitaria desde un Enfoque del Capital Intelectual en Universidades Colombianas 

Ospina, Erika (Date of defense: 2025-10-02)

Aquesta tesi doctoral aborda la gestió universitària des d'una perspectiva basada en el capital intel·lectual, reconeixent les universitats com a organitzacions intensives en coneixement. En un context d'accelerats canvis ...

Las relaciones entre la enseñanza de la Historia Reciente de Chile y la formación ciudadana en sexto básico 

Díaz Zúñiga, Francisca (Date of defense: 2025-09-30)

La present tesi doctoral té per objectiu crear un model de relacions entre l'ensenyament de la Història Recent de Xile i la formació ciutadana a sisè de primària. Es parteix, doncs, de la següent premissa: quines són les ...

Exploring entrepreneurial intention and student engagement among adolescents in Lebanon: An ecological perspective 

Khodor, Rasha Mahmoud (Date of defense: 2025-09-25)

L'assoliment acadèmic a l'educació secundària és un repte per als adolescents. L'empoderament amb una major intenció d'emprenedoria i participació estudiantil té un paper protector en la mitigació d'experiències escolars ...

Mirada profesional de aspectos del discurso matemático en la enseñanza del concepto de ángulo. Un estudio desde las prácticas discursivas de profesores de matemáticas de secundaria en un taller formativo 

Rave Agudelo, Juan Gabriel (Date of defense: 2025-09-26)

L’estudi de la mirada professional sobre aspectes de l’ensenyament i de l’aprenentatge de les matemàtiques ha estat una línia de recerca rellevant durant les darreres tres dècades. Així mateix, el discurs matemàtic del ...

Estudios del desempeño en prácticas científicas del alumnado en un proyecto de verificación de apps 

Aguilera Tapia, Mauricio Ricardo (Date of defense: 2025-09-15)

L’objectiu general de la tasca proposada a l’alumnat en el marc del projecte App Checkers va consistir a promoure el pensament crític científic a partir de l’avaluació de la fiabilitat d’aplicacions mòbils d’ús quotidià. ...

Las Prácticas restaurativas y el compromiso estudiantil en contextos de conflicto armado: estudio de caso en los centros de secundaria de Cali, Colombia 

Vega Barrero, Cesar Fernando (Date of defense: 2025-09-17)

Els conflictes armats generen un gran desafiament per als entorns educatius actuals. Les pràctiques restauratives i el compromís escolar es presenten com una alternativa per mitigar els efectes de la pèrdua del teixit ...

21st Century skills in foreign language classroom: Linguistic Landscape as a tool to foster secondary school students' critical and creative thinking skills 

Kruszynska, Klaudia Anna (Date of defense: 2025-09-09)

Aquesta tesi, estructurada com un compendi de tres publicacions, examina el desenvolupament del pensament crític (PC) i la creativitat de l’alumnat a través de projectes basats en el paisatge lingüístic (PL). La recerca ...

Análisis del desarrollo de la identidad docente en el prácticum de la carrera de pedagogía en Educación Básica de la Universidad de Tarapacá 

Villalobos Iturriaga, Inelia Caterina (Date of defense: 2025-07-17)

ANALISI DEL DESENVOLUPAMENT DE LA IDENTITAT DOCENT EN EL PRACTICUM DE LA CARRERA DE PEDAGOGIA EN EDUCACIO BASICA DE LA UNIVERSITAT DE TARAPACA Autora: Inelia Caterina Villalobos Iturriaga Data: Març de 2025 RESUM Aquesta ...

Prácticas narrativas como herramientas comunitarias para la acción socioeducativa en tres organizaciones de mujeres nahuas de Cuetzalan, Puebla, México 

Miranda Ramos, Saúl (Date of defense: 2025-05-20)

Els pobles originaris al món han viscut històries de colonització, persecució, genocidi i discriminació; com a resultat, se'ls ha negat la possibilitat de dir la seva paraula sense que sigui valorada i validada, (Unite4Heritage, ...

Gender Equality Policies in Higher Education: Political Struggles, Dilution, and Resistances 

Caravaca Hernandez, Alejandro (Date of defense: 2025-04-03)

Les polítiques d'igualtat de gènere han adquirit creixent rellevància en les agendes educatives globals i nacionals, però la seva implementació continua sent un procés complex i disputat. Malgrat els compromisos formals, ...

Discurso matemático de un profesor en su enseñanza de contenidos algebraicos 

Munera Escobar, Natalia (Date of defense: 2025-02-28)

Aquesta memòria presenta la investigació doctoral amb el títol Discurs matemàtic d’un professor durant l'ensenyament de continguts algebraics. En aquesta investigació, analitzo el discurs matemàtic del professor durant ...

Youth doing literature online: negotiating agency and identity in everyday digital practices of literary socialisation 

Santa Maria Muxica, Luz (Date of defense: 2024-12-18)

Aquesta recerca examina les pràctiques de socialització literària dels joves a l'entorn digital, a través de la perspectiva conceptual dels nous materialismes i la teoria de l'afecte. La recerca, que s’estructura en quatre ...

Enseñanza del tiple colombiano en tres contextos: formal, no formal e informal 

Sanabria Acero, Juliana (Date of defense: 2024-10-08)

La present investigació descriu els contextos d'ensenyament identificats en els quals el tiple colombià té presència actualment a través d'un mètode qualitatiu. En aquest treball es descriuen les principals característiques, ...

Las percepciones del profesorado de educación media sobre el cambio educativo en entornos de reformas (estudio de caso) 

Soza Romero, Ana María (Date of defense: 2024-12-09)

L'objectiu de la investigació és analitzar les percepcions del professorat d'educació secundària de la ciutat d'Arica, Xile, en relació amb els canvis permanents en el sistema educatiu. Aquest objectiu es concreta en ...

Trabajo colaborativo entre fisioterapeutas y maestras en el contexto educativo de la región de Valparaíso, Chile: Propuesta de prácticas interdisciplinares para el desarrollo de aulas inclusivas 

Godoy Briceño, Joselyn (Date of defense: 2024-12-04)

Aquesta tesi doctoral analitza el treball col·laboratiu entre fisioterapeutes i mestres en el context educatiu de la regió de Valparaíso, Xile, amb un enfocament en com es desenvolupa la interacció professional en aquesta ...

Desarrollo Profesional de los Docentes de Educación Ambiental de los Colegios Públicos de Bogotá: Un análisis desde el Conocimiento Didáctico del Contenido en Cambio Climático 

Cerquera Mojoco, Yeinson Fernando (Date of defense: 2024-12-02)

Aquesta investigació, realitzada en el marc del Doctorat en Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona, explora la relació entre el Coneixement Didàctic del Contingut (CDC) en Canvi Climàtic (CC) i el Desenvolupament ...

La enseñanza del sintetizador en la educación musical de Cataluña 

Puentes Madarnas, Pablo (Date of defense: 2024-11-25)

El sintetitzador és un instrument electrònic que produeix so a partir de senyals elèctrics i que ha tingut un paper fonamental en la creació musical de les darreres dècades. Tot i això, el seu reconeixement en els ensenyaments ...

La Competencia Digital Docente en la Formación Inicial del profesorado 

Llanes Velasco, María (Date of defense: 2024-11-06)

El nostre estudi té com a propòsit analitzar les percepcions d'un grup de docents en formació de quart any del grau en Educació Primària, menció d'anglès, de la Universitat Autònoma de Barcelona, promoció 2014-2018 pel que ...

Cuatro Arcos y un Puzle. La apropiación de técnicas de arco en cuartetos de cuerda a través del método del puzle 

Trujillo Peña, Monserrat Alejandra (Date of defense: 2024-10-31)

Les tècniques d'arc són fonamentals en el so dels instruments de corda fregada. L'aprenentatge d'aquestes tècniques (anomenades cops d'arc) comença des del nivell inicial, ja que es requereix molta coordinació i control ...

La robótica y el movimiento maker integrados en la escuela primaria: un reto pedagógico 

Gamboa Cordero, Yeny Mabel (Date of defense: 2023-11-09)

Aquesta investigació constitueix un estudi de casos múltiples dut a terme a dues escoles primàries públiques de Catalunya que han incorporat activitats centrades en el making i la robòtica al seu pla d'estudis. Aquestes ...

More