La implementació de la Perspectiva Educativa dels Projectes de Treball a través de l'aprenentatge realista: un estudi de la transformació de la pràctica docent a l'educació primària

Autor/a

Vives Parés, Laia

Director/a

Alsina, Àngel

Data de defensa

2014-05-23

Dipòsit Legal

Gi. 149.2015

Pàgines

258 p.



Departament/Institut

Universitat de Girona. Departament de Didàctiques Específiques

Resum

Aquesta tesi doctoral analitza el procés de transformació de la pràctica docent a través de la implementació de la Perspectiva Educativa dels Projectes de Treball (PEPT). Es realitza un assessorament de durada de dos cursos acadèmics (2011-2012 i 2012-2013) a partir de l’aprenentatge realista; partint de la base que aquest model es eficaç per promoure millores en la pràctica docent dels Mestres. Per dur a terme aquesta recerca s’aplica el mètode Design-Based Research (D-B (R)), on la seva principal finalitat és la transformació de contextos educatius. Els resultats, analitzats des de la incorporació y la relació de les sessions d’assessorament sobre la PEPT a les aules, constaten una transformació progressiva dels Mestres cap a la PEPT, passant per quatre etapes: el temps i l’acceptació del canvi, la posada en pràctica de les experiències, la por de la incertesa del que provocarà el canvi i finalment, les transformacions afavoreixen a l’alumnat.


This Ph. D analyses the transformation process of teaching practice through the implementation of the Educational Perspective of Project-Based Learning (PEPT). Throughout two school years (2011-2012 and 2012-2013), an advisory service was provided based on a realistic learning environment, which is believed to be effective in order to encourage the improvement of primary school teachers’ practice. This study follows the Design-Based Research (DBR) method, whose main objective is the transformation of educational contexts. The results, which were analysed since the PEPT was introduced in the classrooms as well as during the advisory service that was provided, might confirm a gradual transformation of school teachers towards the PEPT, a conversion which could have four phases: the time and approval of change, the application of practical experiences, the fear for uncertainty –of what will happen after the change-, and eventually the favourable transformations to pupils. * Perspectiva Educativa dels Projectes de Treball (PEPT) in Catalan.

Paraules clau

Desing-based research; Perspectiva Educativa dels Projectes de Treball; Educational Perspective of Project-Based Learning; Perspectiva Educativa de Proyectos de Trabajo; Aprenentatge realista; Realistic learning; Aprendizaje realista; Pràctica docent; Teaching practice; Práctica docente; Ensenyament innovacions; Educational innovations; Innovaciones educativas; Educació primària; Primary school; Educación primaria

Matèries

373 - Ensenyament primari i secundari

Documents

tlvp.pdf

1.601Mb

 

Drets

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)