Ara mostrant els elements 21-37 de 37

    La editorial Montaner y Simón (1868-1981). El esplendor del libro industrial ilustrado (1868-1922) 

    Bellver Poissenot, Laura (Data de defensa: 2017-01-17)

    Montaner y Simón, que inició su actividad editorial a mediados del siglo XIX, fue pionera en la publicación de obras lujosas en formato monumental, tanto de carácter científico como de historia, grandes clásicos de la ...

    La música en la pintura en contextos educatius.Una mirada didàctica del classicisme musical a les avantguardes històriques 

    Domingo Belando, M. Carme (Data de defensa: 2016-01-20)

    La tesi que exposem es basa en una aproximació a la música a través de les arts plàstiques, concretament amb una mirada a la pintura. Es treballa en diferents nivells educatius amb el propòsit d’integrar pedagògicament ...

    La recepción de "lo primitivo" en las exposiciones celebradas en España hasta 1929 

    Muñoz Torreblanca, Marina (Data de defensa: 2010-03-08)

    En España, al igual que en el resto de países europeos a finales del siglo XIX y principios del XX, se hace exhibición de "lo primitivo": personas (indígenas procedentes de los nuevos territorios colonizados) y objetos ...

    Les vinyetes filatèliques com a font d'informació historiogràfica i artística 

    Sauret Pont, Josep (Data de defensa: 2018-09-19)

    Les vinyetes filatèliques com a font d'informació historiogràfica i artística La finalitat d'aquesta tesi és explicar el propòsit i l'ús de les vinyetes filatèliques, la seva problemàtica en el passat i en l’actualitat, ...

    L’art gràfic a Barcelona. El llibre il·lustrat 1800-1843 

    Verneda Ribera, Meritxell (Data de defensa: 2012-06-14)

    El gravat calcogràfic produït a Barcelona durant la primera meitat de segle XIX és l’objectiu d’aquesta tesi. L’estudi d’aquest art gràfic centra el seu anàlisi com a fenomen lligat a l’activitat productiva de les impremtes, ...

    Man Ray: The Graphic Work (1914-1976) 

    Slusher, Katherine (Data de defensa: 2014-01-13)

    This dissertation is a comprehensive analysis of the prints produced by Man Ray (1890-1976) over a period of sixty-two years. It is the first in-depth look at Man Ray within the context of 20th century printmaking traditions. ...

    Marques tipogràfiques d’àmbit català (segles XV-XVII). Repertori i estudi 

    Botanch Albó, Eduard (Data de defensa: 2016-02-01)

    Recull exhaustiu i anàlisi de les marques d’impressor usades a Catalunya entre 1493 i 1700, partint del context històric i cultural. S’analitza la naturalesa i la història dels distintius tipogràfics, l’estat de la qüestió, ...

    Megalomania i obsolescència. Temporalitat de l’art a l’època de la seva reproductibilitat tècnica 

    Arranz Herrero, Romà (Data de defensa: 2011-02-03)

    ARTS GRÀFIQUES I COSMOVISIÓ La primera conclusió que es desprèn d’aquest estudi és també la central: explica com les arts gràfiques generen les formes i els continguts d’una nova cosmovisió, tant en l’imaginari col•lectiu ...

    Mitjà tipogràfic, El 

    Moret Viñals, Oriol (Data de defensa: 2006-07-12)

    "El mitjà tipogràfic" situa la tipografia en plom dins la disciplina del disseny. Es pretén fer una síntesi del "període de la impremta manual", que organitzi un cos de coneixements i d'eines disciplinàries independents ...

    Nuevos paradigmas en los telones del relato audiovisual contemporáneo: partí­culas narrativas de apertura y cierre en las series de televisión dramáticas norteamericanas 

    Bort Gual, Iván (Data de defensa: 2012-04-23)

    Un terreno sin duda históricamente poco transitado en el campo de la teoría fílmica es el estudio de los títulos de crédito cinematográficos y el análisis de su relevancia como instrumento de valor semiótico en su dialéctica ...

    Oficina Alvares Ribeiro: uma família de impressores, editores, livreiros e papeleiros, do Porto e de Vizela (Portugal), do século XVIII ao XX 

    Ferreira, Joaquim Antero Magalhães (Data de defensa: 2003-06-30)

    [por] A escolha do objecto central desta dissertação de doutoramento recaiu sobre o estudo das empresas familiares dos Álvares Ribeiro (designadas aqui como OAR), naturais de Vizela e Porto, onde também se fixaram, com ...

    Prácticas artísticas contemporáneas y edición de artista 

    Sánchez, Txuma (Data de defensa: 2017-09-22)

    La investigación que desarrolla esta tesis doctoral aborda el proceso de regeneración producido en la edición de artista en España –libro de artista y ediciones especiales de artista–, a partir del año dos mil. Así como ...

    Rosa Vera: una aportació a la història del gravat modern a Catalunya 

    Casanovas i Aleix, Maria Mercè (Data de defensa: 1990-06-11)

    La Rosa Vera és el nom d'una editorial catalana sota el peu de la qual es varen publicar llibres i col.leccions amb gravats originals entre el 1945 i el 1984, i per on hi desfilaren més d'un centenar d'artistes plàstics i ...

    Tebeo, cómic y novela gráfica: La influencia de la novela gráfica en la industria del cómic en España 

    Gómez Salamanca, Daniel (Data de defensa: 2013-06-21)

    La novel•la gràfica s’acostuma a presentar com la principal aposta de la indústria del còmic per aconseguir la legitimació cultural del mitjà. Aquesta tesi analitza el llenguatge del còmic, afirmant la seva legitimitat ...

    Teoría de la representación simbólica en la comunicación gráfica 

    Balbuena Palacios, M. Leonor (Data de defensa: 2014-12-05)

    L’objectiu de la present investigación ha estat traçar una línea teorètica que recorri tot el procés de construcción de la Representació Simbòlica. Així, es va buscar aportar informació en relació a com s’interpreta el ...

    Wassily kandinsky y la evolución de la forma: fundamentos teóricos para presenciar el espacio y el tiempo 

    Maltas i Mercader, Antoni (Data de defensa: 2009-11-09)

    ¿Es posible abordar cuestiones pictóricas en Kandinsky en función del tiempo más bien que del espacio?, ¿cómo puede el tiempo ser la medida de un trabajo de Kandinsky cuando lo pictórico se manifiesta básicamente por una ...

    Web 2.0 aplicat a la recuperació de patrimoni històric arquitectònic: una aportació metodològica a la restitució virtual d'edificis històrics 

    Voltas Aguilar, Jordi (Data de defensa: 2012-02-03)

    El WEB 2.0 ha implicat compartir coneixement a un nivell sense precedents. S'han realitzat diversos models teòrics, i el fet de recollir i guardar el coneixement ha esdevingut quelcom estratègic. Una de les estructures que ...