El entrenamiento del actor en el siglo XX: fundamentos etimológicos, ontológicos, científicos y pedagógicos 

    Carvajal Montoya, Marleny (Fecha de defensa: 2015-05-21)

    En esta investigación abordamos el estudio del training o entrenamiento del actor a partir de la indagación sobre algunos de sus fundamentos, con el propósito de aportar elementos para avanzar en la comprensión de las ...

    El laberint del jo. Fonaments per a la interpretació del primer teatre de Josep Palau i Fabre (1935 – 1958) 

    Coca Villalonga, Jordi (Fecha de defensa: 2012-02-03)

    La tesi de doctorat El laberint del jo: Fonaments per a la interpretació del primer teatre de Josep Palau i Fabre (1935 – 1958) –dirigida pel doctor Jaume Mascaró i amb el suport tutoral del doctor Francesc Foguet–, es ...

    El model de llengua a TVE a les Illes Balears: anàlisi fonètica i morfològica 

    Puigròs i Caldentey, Maria Antònia (Fecha de defensa: 2003-07-08)

    L'objectiu d'aquest treball és realitzar una anàlisi crítica del model de llengua, fonètic i morfològic, que es fa servir a Televisió Espanyola a les Illes Balears. Així mateix, he intentat esbrinar si variables com el ...

    El procés d'expansió del noucentisme cap a «segones ciutats»: el cas de sabadell (1910-1923) 

    Comadran Orpi, Marc (Fecha de defensa: 2014-12-01)

    Aquest estudi explora el procés d'expansió del Noucentisme cap a altres «segones ciutats» i pren com a camp d'investigació la literatura de la ciutat de Sabadell, entre 1910 i 1923 aproximadament. S'hi estudien les relacions ...

    El teatre d'Adrià Gual (1891-1902) 

    Batlle, Carles, 1963- (Fecha de defensa: 2010-07-14)

    El títol i el text. Una tipologia dels efectes del títol en el text en poesia 

    Besa Camprubí, Josep (Fecha de defensa: 2002-02-21)

    Aquesta tesi té per objectiu presentar una tipologia dels efectes del títol en el text en poesia i il.lustrar aquesta tipologia en un corpus de poemes catalans contemporanis. Per aconseguir aquest objectiu, a l'autor li ...

    El tractament del grotesc a Primera història d’Esther 

    Moreno i Domènech, Maria (Fecha de defensa: 2016-12-14)

    L’objecte d’aquesta tesi doctoral és dur a terme una aproximació hermenèutica a Primera història d’Esther, de Salvador Espriu, a partir de l’examen del tractament del grotesc de l’obra. Primerament, l’estudi traça un estat ...

    El «Cicle del Pallars» de Maria Barbal: memòria de la Guerra Civil i l’èxode rural 

    Gatell Pérez, Montse (Fecha de defensa: 2018-04-27)

    La tesi «El 'Cicle del Pallars' de Maria Barbal: memòria de la Guerra Civil i l'èxode rural» se centra en l'anàlisi textual de les novel·les de Maria Barbal constitutives d'aquest cicle a partir dels eixos històrics de ...

    Els intents de recuperació de la llengua a mitjan XVII 

    Torrent Badia, Anna M. (Fecha de defensa: 1983-03-31)

    Els programes dramàtics en català a TVE, 1964-2005 

    González Monge, Ferran (Fecha de defensa: 2013-09-27)

    Resums pendents

    Els verbs de canvi d'estat i l'alternança causativa en català 

    Abrines Llabrés, Bartomeu (Fecha de defensa: 2016-11-18)

    Aquesta tesi pretén analitzar el comportament sintàctic dels verbs de canvi d'estat en llengua catalana respecte de la participació en l'alternança causativa i oferir una proposta teòrica de les representacions sintàctiques ...

    Entre estados y eventos. Un estudio del aspecto interno del español 

    Silvagni, Federico (Fecha de defensa: 2017-06-26)

    Esta investigación está dedicada a la distinción aspectual entre Estados y Eventos y sus manifestaciones en la lengua española. La tesis principal que aquí se avanza es que dicha distinción equivale al contraste entre ...

    La escenificación del yo en los solos de las nuevas creadoras interdisciplinares en España: 2000-2014 

    Gázquez Pérez, Ricard (Fecha de defensa: 2016-02-09)

    La investigación se centra en los solos de las nuevas creadoras interdisciplinares que han tenido lugar en el panorama español entre los años 2000 y 2014. Tras analizar el contexto de la creación escénica independiente ...

    Escuela de Artes Dramáticas de la Universidad de Costa Rica como Formadora de Identidad Teatral en Costa Rica 

    Toruño Sequeira, Maritza (Fecha de defensa: 2011-07-22)

    El presente trabajo de investigación plantea la recuperación de documentos históricos que sobre el teatro costarricense han quedado diseminados en los distintas entidades académicas de la Universidad de Costa Rica. Tiene ...

    La experiencia perceptiva en la performance intermedial 

    Zorita Aguirre, Itziar (Fecha de defensa: 2016-02-03)

    La pregunta que impulsa esta investigación, surge desde la posibilidad atribuida a la práctica performativa intermedial para crear nuevos universos perceptivos en relación al espectador. La interrelación entre teatro y ...

    Fonaments fonètics de l'adquisició de la fonologia de les consonants del català 

    Llach Carles, Sílvia (Fecha de defensa: 2007-10-23)

    En aquest treball estudiem els errors que es produeixen durant l'adquisició de les consonants del català. Hem dissenyat una prova de denominació de paraules i una prova de repetició de pseudoparaules. Hem administrat la ...

    Forma dramática y representación del mundo. Apuntes sobre la noción de fabula en el contexto teatral europeo contemporáneo 

    Carnevali, Davide (Fecha de defensa: 2015-03-03)

    El trabajo se centra en el análisis de la evolución de la forma dramática y el papel desempeñado por la textualidad en el teatro de los últimos veinticinco años en el ámbito europeo, con el fin de entender de qué manera ...

    Francesc Pelai Briz (1839-1889): entre la literatura i l'activisme patriòtic 

    Panyella Ferreres, Ramon (Fecha de defensa: 2008-06-04)

    La tesi estudia una de les figures més rellevants del moviment de la Renaixença, per la quantitat i la intencionalitat programàtica de la feina feta durant quasi tres dècades. Es tracta de l'escriptor Francesc Pelai Briz ...