Teaching english in the 21st century: pedagogical translanguaging with multilingual adolescents

llistat de metadades

Director/a

Safont, Pilar ORCID

Portolés Falomir, Laura ORCID

Tutor/a

Safont, Pilar ORCID

Data de defensa

2025-07-04

Pàgines

257 p.



Departament/Institut

Universitat Jaume I. Escola de Doctorat

Programa de doctorat

Programa de Doctorat en Llengües Aplicades, Literatura i Traducció

Resum

This thesis examines the effect of pedagogical translanguaging on the development of cognate and morphological awareness in multilingual adolescents learning English as a third language. Using a mixed-methods approach, the study also analyses participants’ beliefs on multilingualism and pedagogical translanguaging. The pedagogical intervention, implemented with 86 multilingual adolescents in the province of Valencia, is based on the activation of the students’ whole linguistic repertoire by establishing cross-linguistic similarities. The instruments used included a cognate and morphological awareness test, a beliefs questionnaire, a translanguaging questionnaire and oral interviews. The results show that pedagogical translanguaging had a positive effect on the acquisition of third language vocabulary. In addition, participants reported favourable thoughts towards the inclusion of Spanish and Catalan in the English language classroom and showed positive beliefs regarding the implementation of pedagogical translanguaging.

Matèries

37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure; 81 - Lingüística i llengües

Àrea de coneixement

Arts, humanitats i llengües

Nota

Doctorat industrial

Citació recomanada

Documents

Llistat documents

Aquest document conté fitxers embargats fins el dia 04-07-2026

Drets

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)