Entonación del español hablado por rusohablantes
llistat de metadades
Author
Director
Cantero Serena, Francisco José, 1964-
Devis, Empar
Tutor
Cantero Serena, Francisco José, 1964-
Date of defense
2022-07-18
Pages
197 p.
Department/Institute
Universitat de Barcelona. Facultat d'Educació
Abstract
[spa] En este trabajo se aportan los resultados del análisis de la entonación del español hablado por rusohablantes. Para hacer el estudio, grabamos 15 horas de conversaciones de habla espontánea con diez hablantes nativos de ruso que tenían un nivel de español intermedio o avanzado. De todas las grabaciones, seleccionamos 280 enunciados neutros, suspensos, interrogativos y enfáticos.Para el análisis, empleamos el método Análisis Melódico del Habla (AMH) y los contornos obtenidos de esta interlengua se compararon con los patrones del español peninsular. Los resultados obtenidos nos ofrecen la caracterización de la entonación de los rusohablantes cuando hablan español.
[eng] In this work, the results of the analysis of intonation of Spanish spoken by Russian people are provided. To do the research, 15 hours of spontaneous conversations with ten native Russian speakers were recorded. They have an intermediate or advanced level of Spanish. From all recordings, we selected 280 neutral, suspensive, interrogative and emphatic statements. For the analysis, we were based on the Melodic Analysis of Speech (MAS) method and the contours obtained from this interlanguage were compared with the emphatic patterns of peninsular Spanish. The results offer us the characterization of the intonation of Russian people spoken Spanish.
Keywords
Adquisició d'una segona llengua; Adquisición de una segunda lengua; Second language acquisition; Entonació (Fonètica); Entonación (Fonética); Intonation (Phonetics); Castellà (Llengua); Español; Spanish language; Rus; Ruso; Russian language; Interllenguatge (Aprenentatge de llengües); Interlengua (Aprendizaje de lenguas); Interlanguage (Language learning)
Subjects
37 – Education. Training. Leisure time
Knowledge Area
Note
Programa de Doctorat en Didàctica de les Ciències, les Llengües, les Arts i les Humanitats
Recommended citation
Rights
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
This item appears in the following Collection(s)
Facultat d'Educació [301]