Estudio de las representaciones sociales de la educación ambiental en estudiantes de la Universidad Intercultural de Chiapas

dc.contributor
Universitat de Girona. Institut de Recerca Educativa
dc.contributor.author
Horita Pérez, Luz Helena
dc.date.accessioned
2022-10-04T08:57:31Z
dc.date.available
2022-10-04T08:57:31Z
dc.date.issued
2022-05-19
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/675565
dc.description.abstract
Through the analysis of circulating SRs in the environmental field, social practices are explained from the different conceptions of the environment that societies possess, as well as from the epistemological paradigms that sustain them. Recognizing the importance of stories and oral tradition in native cultures, the incorporation of story analysis for Environmental Education (EE) is proposed as an inquiry strategy for the identification of SR of EE. The present research work has had as its main intention, the study of the social representations of environmental education (SR-EE) that students of the Intercultural University of Chiapas (UNICH) have. The interest in carrying out this work arises from recognizing the UNICH as an opportune space to study the SR of the environment about the socio-cultural matrices of belonging. In the study group, 50.3% of young university students come from one of the thirteen original cultures of Chiapas, and due to exclusion conditions that indigenous populations have historically suffered, most of them represent the first generation of their family with access to university studies
dc.description.abstract
A través de l'anàlisi de les RS que circulen en el camp ambiental, les pràctiques socials són explicades des de les diferents concepcions de medi ambient que posseeixen les societats, així com des dels paradigmes epistemològics que les sustenten. Reconeixent la importància que els relats i la tradició oral tenen en les cultures originàries, es planteja la incorporació de l'anàlisi de relats per a l'Educació Ambiental (EA), com una estratègia d'indagació per a la identificació de les RS de l'EA. Aquest treball de recerca ha tingut com a intenció principal l'estudi de les representacions socials de l'educació ambiental (RS-EA) que tenen estudiants de la Universitat Intercultural de Chiapas (UNICH). L'interès per realitzar aquest treball sorgeix de reconèixer la UNICH com un espai oportú per estudiar les RS d’allò que és ambiental en relació amb les matrius socioculturals de pertinença. Dins el grup d'estudi, el 50.3% dels joves universitaris provenen d'alguna de les tretze cultures originàries de Chiapas, ia causa de les condicions d'exclusió que les poblacions indígenes han patit, la majoria representen la primera generació de la família amb accés a estudis universitaris
dc.format.extent
438 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Educació intercultural
dc.subject
Educación intercultural
dc.subject
Intercultural education
dc.subject
Interculturalitat
dc.subject
Interculturalidad
dc.subject
Interculturality
dc.subject
Ciències ambientals
dc.subject
Ciencias ambientales
dc.subject
Environmental sciences
dc.subject
Representacions socials
dc.subject
Representaciones sociales
dc.subject
Social representations
dc.subject
Semiòtica textual
dc.subject
Semiótica textual
dc.subject
Textual semiotics
dc.subject
Estudiants universitaris
dc.subject
Estudiantes universitarios
dc.subject
College students
dc.subject
Chiapas (Mèxic)
dc.subject
Chiapas (México)
dc.subject
Chiapas (Mexico)
dc.title
Estudio de las representaciones sociales de la educación ambiental en estudiantes de la Universidad Intercultural de Chiapas
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
316
dc.subject.udc
378
dc.subject.udc
504
dc.subject.udc
80
dc.contributor.director
Medir i Huerta, Rosa M., 1961-
dc.contributor.codirector
Pérez Daniel, Myriam Rebeca
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Educació


Documents

tlhhp_20220519.pdf

2.360Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)