The Empowerment of Perceptual Learning Styles with the Use of Social Media in the University Foreign Language Classroom

Autor/a

Gargallo Camarillas, Noelia

Director/a

Navarro Ferrando, Ignasi

Girón García, Carolina

Data de defensa

2022-07-14

Pàgines

361 p.



Departament/Institut

Universitat Jaume I. Escola de Doctorat

Programa de doctorat

Programa de Doctorat en Llengües Aplicades, Literatura i Traducció

Resum

The integration of new media technologies in the English as a Foreign Language (EFL) classroom has contributed to the evolution of the 21st century educational system towards multimodal communication. This doctoral dissertation aims to provide new evidence which may contribute to the ground for improvement in: EFL teaching and learning, perceptual learning styles (i.e., auditory, kinaesthetic, and visual), and digital education and training. A total of 34 participants of the bachelor’s degree in Tourism at Universitat Jaume I (Castellón, Spain) were selected to take part in the implementation of this study. The results obtained revealed that Social Media applications are suitable to enhance communication, empower perceptual learning styles, and improve students’ confidence and motivation in the language learning process. In conclusion, this project leaves an open door to further investigations based on the possible correlation between multimodality and perceptual learning styles in the EFL field.

Paraules clau

Multimodal communication; EFL teaching and learning; Perceptual learning styles; Social Media

Matèries

81 - Lingüística i llengües

Àrea de coneixement

Arts, humanitats i llengües

Documents

2022_Tesis_Gargallo Camarilla_Noelia.pdf

3.068Mb

 

Drets

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)