La psicomotricitat com a eina de suport pel benestar infantil: estudi de cas amb infants que tenen germans amb alteracions en el seu desenvolupament

Author

Porta Martínez, Francesc

Director

Martínez Mínguez, Maria Lourdes

Date of defense

2021-04-30

Pages

406 p.



Doctorate programs

Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Educació

Abstract

L’objectiu d’aquesta investigació és evidenciar la importància que té una intervenció psicomotriu i els beneficis que aporta a infants que tenen germans/es amb alguna alteració en el desenvolupament, principalment perquè són infants que solen presenten dèficits i mancances en les seves dimensions afectiva/relacional i emocional. El seu desenvolupament es pot haver vist alterat per l’existència prèvia o el posterior naixement d’un germà/na amb alteració. Aquesta circumstància pot restar-li el protagonisme i l’atenció que aquest necessita. A través d’una intervenció psicomotriu preventiva i sistemàtica basada en la motricitat espontània, es pretén oferir un espai en el que l’infant es senti segur i acompanyat per una adult i un temps que li permeti ésser el protagonista.


El objetivo de esta investigación es evidenciar la importancia que tiene una intervención psicomotriz y los beneficios que aporta a niños/as que tienen hermanos/as con alguna alteración en el desarrollo, principalmente porqué son niños/as que presentan déficits y carencias en sus dimensiones afectiva/relacional y emocional. Su desarrollo se puede haber visto alterado por la existencia previa o el posterior nacimiento de un hermano/a con una alteración. Esta circunstancia puede restarle el protagonismo y la atención que éste necesita. A través de una intervención psicomotriz preventiva y sistemática basada en la motricidad espontánea, se pretende ofrecer un espacio en el que el niño se sienta seguro y acompañado por un adulto y un tiempo que li permita ser el protagonista.


The objective of this investigation is to show the importance of a psychomotor intervention and the benefits for infants that have siblings with alterations, mainly because they show deficits and lacks in their affective/emotional and relationship dimensions. Their development may have been affected because of the previous existence or the latest birth of a sibling with an alteration. That circumstance can subtract the prominence and the attention they need. Through a preventive and systematic psychomotor intervention based on spontaneous motricity, it's intended to offer a place where infants feel safe and accompanied by an adult and a time that allow them to be the main figure.

Keywords

Família; Familia;; Family; Germans; Hermanos; Siblings; Psicomotricitat; Psicomotricidad; Psychomotricity

Subjects

37 - Education

Knowledge Area

Ciències Socials

Documents

fpm1de1.pdf

17.76Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/

This item appears in the following Collection(s)