Producing, branding and managing multifaceted tourist destinations: Cartagena, Colombia as a study case / Producció, brànding i gestió de destinacions turístiques polifacètiques: Cartagena d'Índies (Colòmbia) com a cas d'estudi.

dc.contributor
Universitat Rovira i Virgili. Departament de Geografia
dc.contributor.author
Bassols Gardella, Narcís
dc.date.accessioned
2021-02-08T10:49:30Z
dc.date.available
2021-02-08T10:49:30Z
dc.date.issued
2020-12-17
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/670712
dc.description.abstract
La present tesi es proposa com a objectiu descobrir i analitzar alguns processos i dinàmiques que es troben a les destinations polifacètiques. Es cosideren dues grans àrees conceptuals: la producció de destinations i la gestió de destinacions. En concret, la destinació estudiada és Cartagena d’Índies, a la costa caribenya de Colòmbia, un lloc en el qual s’hi troba sol i platja i a més patrimoni contruït, la qual cosa la fa que sigui una ‘destinació polifacètica’. La metodologia que s’aplica és la de l’estudi de cas i el treball de camp va consistir en observació, treball d’arxiu, un qüestionari i finalment entrevistes semi-estructurades a actors ‘experts’ de la destinació. Els resultats mostren una destinació que va ser produïda de forma orgànica, tant els seus atractius patrimonials com el seu sol i platja. A això cal afegir-hi els processos top-down, que han produït brand disengagement així com notables desacords entre els actors. Per tant, Cartagena d’Índies és un lloc intrínsecament difícil de gestionar. El treball de camp descobreix aspectes de la gestió d’aquest lloc, que es deriven en recomanacions per als professionals, les quals figuren a la present tesi.
dc.description.abstract
La presente tesis se propone descubrir y analizar los procesos que se dan en destinos polifacéticos. Se toman en consideración dos grandes áreas conceptuales: la producción de destinos y el manejo de destinos. El caso concreto de estudio es la ciudad de Cartagena de Indias (Colombia) puesto que es considerada un ‘destino polifacético’. La metodología aplicada es el estudio de caso, y el trabajo de campo consistió en observación, trabajo de archivo, un cuestionario así como una serie de entrevistas semi-estructuradas a actores del destino. Se eligió una metodología cualitativa ya que esta permite obtener una visión profunda y detallada. Los resultados muestran un destino que fue producido de forma orgánica, tanto sus atractivos patrimoniales como los de sol y playa. A esto hay que añadirle los procesos top-down, los cuales han resultado en un brand disengagement y en desacuerdos entre actores. Por tanto, Cartagena de Indias es un lugar intrínsecamente difícil de gestionar. El trabajo de campo descubre aspectos del manejo de este lugar, los cuales derivan en recomendaciones para los profesionales.
dc.description.abstract
The present dissertation intends to unveil some of the dynamics and processes found in multifaceted destinations. Two broad conceptual areas are considered in order to conceptualize and analyse the issues found in such places: destination making and destination management. Specifically, the destination studied is Cartagena de Indias, on the Caribbean coast of Colombia, a place boasting sun and sand as well as built heritage, hence a ‘multifaceted destination’. The methodology applied is Case Research Theory and the field work consisted of observation, archival research, a questionnaire and semi-structured interviews with the ‘expert’ stakeholders in the destination. Qualitative methodologies were preferred as these allow for deep insights into dynamics and processes, The results show a destination that was produced in an organic way, both in terms of heritage as well as sun and sand. This was combined with hard elitist, top-down processes which resulted in brand disengagement and disagreements from the side of the stakeholders. Therefore, Cartagena de Indias is an intrinsically difficult place to manage.
dc.format.extent
190 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Rovira i Virgili
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
gestió de destinacions
dc.subject
brànding de territoris
dc.subject
producció de destinacions
dc.subject
gestión de destinos
dc.subject
branding territorial
dc.subject
producción de destinos
dc.subject
destination management
dc.subject
place branding
dc.subject
destination making
dc.subject.other
Ciéncias Sociales y jurídicas
dc.title
Producing, branding and managing multifaceted tourist destinations: Cartagena, Colombia as a study case / Producció, brànding i gestió de destinacions turístiques polifacètiques: Cartagena d'Índies (Colòmbia) com a cas d'estudi.
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
339
dc.subject.udc
379.8
dc.subject.udc
71
dc.subject.udc
91
dc.contributor.authoremail
narcis.bassols@gmail.com
dc.contributor.director
Russo, Antonio Paolo
dc.contributor.director
SMITH, Andrew
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

TESI NARCIS BASSOLS GARDELLA.pdf

4.883Mb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)