Els estudis de públic com a eina de gestió en els museus: Estudi de cas dels museus de la Fundació Gala-Salvador Dalí de Figueres i el Museu Picasso de Barcelona
llistat de metadades
Autor/a
Director/a
Urbano Lorente, Judith
Codirector/a
Crispí Cantón, Marta
Data de defensa
2017-07-19
Pàgines
457 p.
Departament/Institut
Universitat Internacional de Catalunya. Departament d'Arquitectura
Resum
Aquesta tesi doctoral vol demostrar la importància que tenen els estudis de públic dels museus per la gestió d’aquestes institucions culturals. En aquest sentit es proposa estudiar i analitzar la doble divisió entre públics i “no públics”, o la triple divisió entre públics captius, fidelitzats i “no públics”, així com la importància que prenen uns i altres en la posterior gestió de les entitats museístiques. És important conèixer qui ve i qui no ve, i per què es visita o no un museu. En aquesta línia també és important entendre que hi ha museus que volen fidelitzar els seus públics i altres que no, o museus que pretenen ampliar els seus públics i altres que no.
Paraules clau
Estudis de públic; Museus; Gestió cultural; Museus de la Fundació Gala-Salvador Dalí; Museu Picasso de Barcelona
Matèries
00 - Ciència i coneixement. Investigació. Cultura. Humanitats; 06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus; 72 - Arquitectura



