El paisatge institucionalitzat versus el paisatge invisibilitzat: una aproximació crítica a través de la pràctica artística

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts
dc.contributor.author
Marín Peinado, Eva
dc.date.accessioned
2017-11-09T07:50:03Z
dc.date.available
2019-09-20T02:00:13Z
dc.date.issued
2017-09-20
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/456162
dc.description.abstract
Aquesta tesi presenta els descobriments de la investigació artística realitzada sobre les representacions institucionals del paisatge català. L’estudi aborda concretament des d’una perspectiva crítica les visibilitats i invisibilitats que es donen en les representacions institucionals del paisatge català. En primer lloc s’aborda la mirada romàntica com una forma de consum del paisatge encara present en els nostres dies explorant quins són els arquetips paisatgístics que utilitza la institució governamental, política i turística, per oferir-nos certes visions normatives del territori català. En segon lloc, aquest treball teixeix una mirada alternativa al paisatge normatiu i arquetípic institucional analitzant l’obra d’artistes nacionals i internacionals que investiguen sobre els paisatges directament afectats per les conseqüències del progrés. Perfilant la perifèria i les zones septentrionals de Catalunya com a territoris invisibilitzats per la institució catalana s’analitza la crisi de representació del paisatge i es detalla com des de la societat civil i l’art es configura un nou sentit del lloc en contraposició a les visions uniformadores del paisatge. En tercer lloc, a través de la pràctica artística pròpia s’evidencia la necessitat de proporcionar representacions alternatives i crítiques del paisatge substituint la mirada panoràmica i homogeneïtzadora per una nova visió analítica i rastrejadora que posi de manifest les contradiccions i tensions que el paisatge conté.
dc.format.extent
398 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Art contemporani
dc.subject
Arte contemporáneo
dc.subject
Contemporary art
dc.subject
Paisatge en l'art
dc.subject
Paisaje en el arte
dc.subject
Landscape in art
dc.subject
Fotografia
dc.subject
Fotografía
dc.subject
Photography
dc.subject
Videoart
dc.subject
Videoarte
dc.subject
Video art
dc.subject
Ecologisme
dc.subject
Ecologismo
dc.subject
Ecologism
dc.subject
Arquetip (Psicologia)
dc.subject
Arquetipo (Psicología)
dc.subject
Archetype (Psychology)
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
dc.title
El paisatge institucionalitzat versus el paisatge invisibilitzat: una aproximació crítica a través de la pràctica artística
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
7
dc.contributor.director
Blanch, Teresa (Blanch Malet)
dc.contributor.tutor
Vilà, Antònia, 1951-
dc.embargo.terms
24 mesos
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

EMP_TESI.pdf

6.686Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)