Competència i actituds davant la mort en estudiants dels Graus de Mestre: Efectes d’un programa sobre la mort

dc.contributor
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
dc.contributor.author
Fontova Iriondo, Marta
dc.date.accessioned
2017-11-03T11:03:00Z
dc.date.available
2017-11-03T11:03:00Z
dc.date.issued
2017-07-14
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/454889
dc.description.abstract
La manera en com els professors afronten la mort a l’aula és important per a la posterior comprensió de la mort i el dol dels seus alumnes, infants i adolescents. Per aquest motiu, s’ha realitzat un estudi analític transversal experimental de mesures repetides abans i després de la intervenció, amb dades aparellades i amb grup control sense exposició al factor d’estudi a una mostra de 140 alumnes de segon curs de Grau de Mestre en l’Especialitat Infantil i en l’Especialitat Primària de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida. A partir de l’administració dels qüestionaris i després d’haver realitzar la intervenció amb el programa formatiu específic sobre la mort i el dol s’ha obtingut que els alumnes presenten ansietat i por davant la mort. A més, els alumnes que han rebut formació han millorat les actituds i el concepte que tenen davant la mort i han augmentat la competència i la capacitat per parlar de la mort a l’aula.
dc.description.abstract
La manera cómo los profesores afrontan la muerte en el aula es importante para la posterior comprensión de la muerte y el duelo de sus alumnos, los niños y adolescentes. Por este motivo, se ha realizado un estudio analítico transversal experimental de medidas repetidas antes y después de la intervención, con datos aparejados y con grupo control sin exposición al factor de estudio a una muestra es de 140 alumnos de segundo curso de Grado de Maestro en la Especialidad de Infantil y la Especialidad de Primaria de la Facultad de Educación, Psicología y Trabajo social de la Universidad de Lleida. A partir de la administración de los cuestionarios y después de haber realizado la intervención con el programa formativo específico sobre la muerte y el duelo, se ha obtenido que los alumnos presentan ansiedad y miedo ante la muerte. Además, los alumnos que han recibido formación han mejorado las actitudes y el concepto que tienen ante la muerte y han aumentado la competencia y la capacidad para hablar de la muerte en el aula.
dc.description.abstract
The way that teachers addressed death in the classroom is important for the student’s subsequent understanding of death and mourning, children and adolescents. For this reason, an analytical cross-sectional survey of repeated measures has been carried out before and after the intervention with matched data and with control group without exposure to the study factor to a sample of 140 students from the second course of Master's Degree in Childhood Specialty and Primary Specialty from the Faculty of Education, Psychology and Social Work at the University of Lleida. Beginning with the administration of the questionnaires and after having performed the intervention with the specific training program on death and mourning it has been obtained that students present anxiety and fear towards death. In addition, students who have been trained have improved their attitudes and thinking about death and have also increased their competence and ability to talk about death in the classroom.
dc.format.extent
284 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat de Lleida
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Por mort
dc.subject
Estudiants mestre
dc.subject
Competència mort
dc.subject
Miedo muerte
dc.subject
Estudiantes maestro
dc.subject
Competencia muerte
dc.subject
Death fear
dc.subject
Education students
dc.subject
Death competence
dc.subject.other
Psicologia Evolutiva i de l'Educació
dc.title
Competència i actituds davant la mort en estudiants dels Graus de Mestre: Efectes d’un programa sobre la mort
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
159.9
dc.contributor.director
Esquerda i Aresté, Montse
dc.contributor.director
Janés i Carulla, Judit
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

Tmfi1de1.pdf

1.816Mb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)