La comunicació en situacions de crisi o d'emergència i el seu impacte en internet en el marc del dilema moral

Autor/a

Martorell Bisbal, Josefa

Director/a

Casero Ripollés, Andreu

Fecha de defensa

2017-05-29

Páginas

381 p.



Departamento/Instituto

Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació

Resumen

Aquesta investigació presenta dos hemisferis de recerca. D'una banda, s'analitza el nexe entre els éssers humans i les maquines en relació a les interaccions que s'estableixen a la web 2.0 per esbrinar si I'ús d'lnternet ha possibilitat noves capacitats que permeten crear I'abstracció d'una proximitat , virtual que genere empatia en situacions de crisi o d'emergència. D'altra banda, es determina el rol deis departaments de comunicació del Tercer Sector en un context com el descrit i, en aquest sentit, s'aprofundeix en el missatge que el receptor busca, troba o rep a través d'lnternet perquè serveix en I'entorn virtual com detonant per generar un canvi en la forma de processar la informació i mostra com el canal de transmissió de la informació és decisiu perquè la reacció a eixa comunicació siga diferent de la que hauria tingut el mateix receptor per altres canals com els mitjans tradicionals.


This research has two areas. First of all, we analyse the link between humans and machines acording to the interaction in the web 2.0 to find out if the use of Internet has enabled new capabilities that create the abstraction of a virtual proximity that generates empathy in crisis or emergencies. Furthermore, determining the role of the communication departments of the non-profit sector, and in this sense, the deeper message that the receiver searchs, finds or receives through the Internet. We do that because it serves in the virtual environment as a trigger to generate a change in the way of processing the information and it shows how the transmission channel of the information is important for the reaction of being different.

Palabras clave

Neurociència; Dilema moral; Comunicació; Crisi; Tercer Sector; Xarxes socials; Neuroscience; Communication; Moral dilemma; Crisis; Social media

Materias

070 - Periódicos. Prensa. Periodismo. Ciencias de la información

Área de conocimiento

Comunicació

Documentos

2017_Tesi_Martorell Bisbal_Pepa.pdf

2.964Mb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)