Assessing the impact of employee empowerment on organisational performance in Ghana 

    Afram, Joseph (Fecha de defensa: 2023-02-02)

    The advancement of technology and globalization of human talents have inspired organizations to use employee empowerment as a new human resource management technique to enhance performance. Empowerment is a mechanism through ...

    Assessing the Impact of Organisational Capacity, Organizational Structure and Leadership on Project Management Success for Project Oriented Organisations in Developing Countries – A Study of Ghana 

    Amoah, Armstrong (Fecha de defensa: 2020-12-21)

    Most developmental projects in developing countries have been found to be of necessity to human life, whiles their effective management by project oriented organizations have also been recognised as a crucial force for ...

    Defining a method to evaluate Boards of Directors efectiveness 

    Grego Mayor, Jaime (Fecha de defensa: 2017-09-22)

    The purpose of this thesis is to present a new board evaluation method which takes into account both qualitative and quantitative criteria and which meets three key requirements, namely being systhematic, specific and ...

    Empirical Analysis of the European Football Industry: The Role of Sports Performance, Media Visibility, and Brand Value in Revenue Generation and Talent Compensation. 

    Aguiar Noury, Alice (Fecha de defensa: 2020-10-08)

    This doctoral thesis examines empirically the sport industry as part of the entertainment sector, focusing on European football, whose business competes with other leisure and sports activities in a global context. The ...

    Family business daughter:motivation, barriers and position in famiy firms 

    Akhmedova, Anna (Fecha de defensa: 2017-06-13)

    Family businesses play important role in economy of all countries. The research on the family business, since it became a separate discipline, continue to grow. It was found that family firms have many aspects that distinguish ...

    Humanismo Empresarial, ética y responsabilidad social en el pensamiento de Peter Drucker 

    País Nassel, Elvira (Fecha de defensa: 2016-02-09)

    A Peter Drucker se lo puede considerar dentro de la escuela del humanismo, la ética y la responsabilidad social empresarial ya que son los tres principios que se encuentran en su obra sobre management desde comenzó a ...

    “It’s in my blood.” Examining the link between calling and productivity at Work 

    Arderiu Gandía, María Dolores (Fecha de defensa: 2021-06-28)

    A ‘calling’ is a very important issue for individuals, corporations, and society at large. Working on what you have been called to do can give you a sense of purpose, meaning, and personal fulfillment which in turn can ...

    La gestión de la innovación abierta en las pymes: Retos, tendencias y oportunidades para competir en el mercado 

    Odriozola Fernández, Ignacio José (Fecha de defensa: 2020-12-03)

    The purpose of this thesis is to investigate the influence of open innovation practices in the performance of small and medium enterprises (SMEs). Increasingly, SMEs have a more relevant role in the economy. Not surprisingly, ...

    La meta-economía de E.F.Schumacher como punto de partida de un nuevo paradigma económico basado en un modo más humano de vivir (y convivir) 

    Muñoz Traver, Joaquín (Fecha de defensa: 2017-06-27)

    Hay vida más allá de la economía que conocemos. En su tesis doctoral Quim Muñoz Traver nos introduce, con lenguaje ágil y claro, en la meta-economía de E.F.Schumacher, un prestigioso y algo olvidado economista-filósofo que ...

    Las estrategias competitivas de las micro y pequeñas empresas detallistas ante la gran distribución. 

    Garrido Pavia, Jordi (Fecha de defensa: 2012-10-09)

    La importància històrica del comerç tradicional produeix l' interés de la realització de la present tesi amb l' objetiu d' identificar les diferents estratègies competitives utilitzades en la distribució comercial per tal ...

    Proceso de decisión del consumidor: factores explicativos del visionado de películas en sala de cine de los jóvenes universitarios españoles 

    Rodríguez-Rabadán Benito, David (Fecha de defensa: 2014-03-25)

    El objetivo general es analizar el proceso de toma de decisiones del consumidor (o espectador cinematográfico) sobre el visionado de una película en sala de cine, desde la perspectiva del marketing y, más concretamente, ...

    Rendimiento comercial y los 7 hábitos de la gente altamente efectiva de Stephen Covey: evidencia a partir de un caso. 

    Küppers, Víctor J. C. A. (Fecha de defensa: 2012-04-16)

    Verificar que el modelo de “Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva” propuesto por Stephen Covey influye en el rendimiento de los vendedores, aplicándolo al caso de los vendedores de una Caja de Ahorros española.

    Reputación corporativa y Visibilidad estratégica. Modelo de gestión de la reputación online y su aplicación en las empresas de Barcelona 

    López López, David (Fecha de defensa: 2014-11-21)

    La reputación, es un factor clave en las relaciones vendedor-consumidor Online, sin embargo, la diversidad de medios y el poder que la tecnología ofrece a sus usuarios, provoca la necesidad de más investigaciones científicas ...

    The Situability of Turnaround Strategies for Non-Crisis Situations 

    GOTTEINER, Sharon Shimon (Fecha de defensa: 2018-12-18)

    For more than three decades it has been suggested that the management practices that had saved collapsing companies, could have also kept them well – if implemented earlier, in a preemptive manner. This research pursued ...

    Which start-ups do accelerators prefer?. A comprehensive approach 

    Torrecilla, Ricardo (Fecha de defensa: 2023-03-03)

    The purpose of this thesis is to investigate the role played by both the human capital of founders and the financing sources in startups, whether they are impactful or just for-profit ventures, in the odds of being accepted ...