Ara mostrant els elements 1-20 de 28

    Adopción de políticas Lean supply chain en la cadena porcina en Cataluña 

    Pérez Gómez, Catalina (Data de defensa: 2009-12-18)

    Después de Alemania, España es el segundo mayor productor de cerdos entre los 25 países de la Unión Europea. El consumidor tiene una importancia relevante debido a la tradición cultural del consumo de carne, reflejada en ...

    An empirical analysis of integrated management systems 

    Simon i Villar, Alexandra (Data de defensa: 2012-07-27)

    The main objective of the present dissertation is to empirically study the integration of management systems (MSs). Specifically, we aim to investigate how organizations carry out the integration process, which benefits ...

    Anàlisi d'escenaris i tendències en l'àmbit de la gestió mediambiental a la indústria catalana 

    Giménez Leal, Gerusa (Data de defensa: 2001-10-19)

    Actualment, la indústria afronta el repte d'integrar les consideracions mediambientals en els seus plans de negoci. I no tan sols pel compromís ètic vers una correcta actuació mediambiental, sinó pel fet de que els clients ...

    Análisis de la aplicabilidad de la técnica Value Stream Mapping en el rediseño de sistemas productivos 

    Serrano Lasa, Ibon (Data de defensa: 2007-06-07)

    Los sistemas productivos de las empresas han de adaptarse a las exigencias de los mercados. El Value Stream Mapping (VSM) es una técnica desarrollada por la Producción Ajustada y orientada al rediseño de dichos sistemas ...

    Antecedentes de la lealtad en los entornos on line y off line: un análisis empírico aplicado al sector de la aviación civil 

    Forgas Coll, Santiago (Data de defensa: 2009-06-26)

    El objetivo de esta investigación es analizar la lealtad de los usuarios de líneas aéreas tanto en el entorno online como en el entorno offline. La revisión bibliográfica ha identificado tres antecedentes: la satisfacción, ...

    Competitiveness and performance measurements for outdoor hospitality park businesses: focusing on resource and capability strategies 

    Grande, Kévin (Data de defensa: 2022-07-18)

    This doctoral thesis studies competitiveness and performance as complementary but distinct elements in strategic management. From the point of view of the literature review in hospitality management, this research shows ...

    Customer satisfaction in the banking industry: a comparative study of Ghana and Spain 

    Amoah-Mensah, Aborampah (Data de defensa: 2011-03-14)

    La satisfacció és una preocupació crucial pels clients i per les organitzacions, incloent els bancs. L'estudi examina la satisfacció global dels clients dels bancs a Ghana i Espanya. Així s'analitzen aspectes com la relació ...

    Customers' loyalty and its antecedents and perception of ISO 9001 in online banking 

    Petnji Yaya, Luc Honoré (Data de defensa: 2012-07-27)

    This thesis investigates whether ISO 9001 certification by banks affects customers’ perceptions of e-service quality and recovery (and hence customer satisfaction, value and loyalty) in online banking services. In pursuit ...

    Dones directives i lideratge: el cas de les empreses gironines 

    Muñoz Soler, M. Dolors (Data de defensa: 2003-11-06)

    L'objectiu de la tesi és l'anàlisi del accés de les dones a la direcció d'empreses, el seu estil de lideratge, Així com les dificultats que han trobat i tenen actualment per poder exercir la direcció. D'entrada s'ha fet ...

    El comportament del turisme en una destinació de litoral dins una conjuntura de crisi econòmica 

    Grijalvo Pujol, Marc, 1978 (Data de defensa: 2012-11-30)

    The tourism behaviour in a coastal destination within an economic crisis is a research with reference to an specific place: Roses. This research has intended to identify which are the rules of economic behaviour that due ...

    El comportamiento innovador de la empresa industrial. Un modelo de análisis a partir de la encuesta del INE 

    Mancebo Fernández, Núria (Data de defensa: 2005-12-02)

    Los objetivos de la tesis son en primer lugar, el análisis del alcance de los datos disponibles y su grado de validez para proporcionar una visión de la realidad del comportamiento innovador de las empresas españolas. En ...

    El disseny industrial, aspectes claus que el configuren com a factor d'èxit per la innovació de producte a les PIMES catalanes 

    Verdaguer Pujadas, Narcís (Data de defensa: 2006-02-17)

    El punt de partida de la tesi és cercar si hi ha una relació entre èxit de mercat i aplicació del disseny a les PIMEs catalanes. El mètode de recerca ha estat el d'estudi de enquestes.%&/Una vegada realitzat l'anàlisi s'ha ...

    Entrepreneurship, ties and relational networks: the case of a public-private cross-border tourism product 

    Solé Pla, Joan (Data de defensa: 2012-02-13)

    The thesis aims to understand the processes of entrepreneurship that try to create businesses or products with a high degree of complexity. This complexity comes from the fact that these products or initiatives can only ...

    Esdeveniments esportius i generació de xarxes turístiques i esportives 

    Sallent Bonaventura, Oriol (Data de defensa: 2013-12-04)

    Sporting events strongly affect the relations of agents that become involved during the preparation and execution. This relationship can continue or may disappear. The purpose of this study is to explore the generation of ...

    Essays on innovation in manufacturing environments: strategy and production 

    Llach Pagès, Josep (Data de defensa: 2010-02-02)

    La present tesi doctoral és un recull de cinc articles científics que analitzen l'ús d'innovacions dins l'àmbit manufacturer. Entenent el concepte innovació en un sentit ampli, no només tecnològic. La tesi està estructurada ...

    Estratègies de finançament dels municipis turístics i competitivitat: el cas dels municipis catalans 

    Ruiz García, Ernest (Data de defensa: 2010-07-23)

    La problemàtica del finançament dels municipis turístics és un assumpte present en el món local des de fa anys, tot i que no ha trobat una adequada resposta. Aquest treball pretén avaluar si les finances locals representen ...

    Familiness in tourism family firms 

    Presas i Maynegre, Pilar (Data de defensa: 2014-01-31)

    The family firm have the ability to generate a competitive advantage which lies on the nature of its resources and capabilities arising from the interaction between family and business, known as familiness. This thesis ...

    Gestión de la imagen de marca de destinos turísticos maduros usando herramientas online. El caso de la Costa Brava 

    Marin Rabiol, Jaume (Data de defensa: 2022-09-16)

    The marketing and promotion of tourist destinations have evolved exponentially with the passage of time and use of the internet. This change has generated different attitudes in tourists and altered how they consume ...

    Industria y concentración de cultivos: la contribución de la industria del frío en la fruticultura leridana 

    Badia Roig, Carmina (Data de defensa: 2005-10-28)

    Para avanzar en el estudio de la concentración espacial de cultivos, se ha elegido el caso de la manzana, la pera y el melocotón en Lleida, desde 1962 a 2000. La evolución de ese fenómeno se ha estudiado mediante técnicas ...

    L'expansió urbanística del Poble-sec de Barcelona. El cas dels molers de les pedreres de Montjuïc 

    Bellvehi Casadella, Josep (Data de defensa: 2022-02-09)

    The community feeling associated to belonging to a neighbourhood is essential in our life quality. These emotions represent the relationship between the individual and the city. In this sense, this doctoral thesis analyzes ...