Ara mostrant els elements 85-104 de 118

    Les sardanes de Pep Ventura i la música popular a Catalunya entre la restauració dels Jocs Florals i la Primera República (1859-1874) 

    Costal i Fornells, Anna (Data de defensa: 2014-07-04)

    Al segle XIX neix un nou concepte de música popular, estretament relacionat amb el final de l'Antic Règim i amb l'obertura d'Europa i dels territoris colonials a diverses possibilitats econòmiques, polítiques, socials i ...

    Los acrodes de Tristán. Una contribución al estudio de la armonía de Richard Wagner 

    Estapé i Madinabeitia, Víctor (Data de defensa: 2016-07-07)

    El "Acorde de Tristán", la primera armonía que se escucha en el drama musical de Wagner Tristan und Isolde, goza de una doble reputación, como el punto de partida de la armonía moderna, y como el centro de una controversia ...

    Lògiques estructurals en les sonades de flaüta i tambor de les illes Pitiüses: aportació a l’estudi de les músiques de transmissió oral de la Mediterrània occidental 

    Escandell Guasch, Jaume (Data de defensa: 2012-07-16)

    La tesi se centra en l’anàlisi de les lògiques estructurals que regeixen el funcionament del repertori instrumental per al conjunt de flaüta (flauta de tres forats) i tambor de les illes d’Eivissa i Formentera (illes ...

    L’arquitectura religiosa en els antics territoris de la Corona de Mallorca, segles XIII-XIV Un estudi de paisatge monumental 

    Reus Planells, Guiem Alexandre (Data de defensa: 2017-10-05)

    Aquesta tesi doctoral proposa l’estudi de l’arquitectura religiosa construïda en el conjunt dels territoris que varen pertànyer a la Corona de Mallorca, des de la conquesta catalana de l’illa l’any 1229, per part de Jaume ...

    L’art gràfic a Barcelona. El llibre il·lustrat 1800-1843 

    Verneda Ribera, Meritxell (Data de defensa: 2012-06-14)

    El gravat calcogràfic produït a Barcelona durant la primera meitat de segle XIX és l’objectiu d’aquesta tesi. L’estudi d’aquest art gràfic centra el seu anàlisi com a fenomen lligat a l’activitat productiva de les impremtes, ...

    L’ensenyament del piano a Barcelona: 1850-1901 

    Marín Cos, Estel (Data de defensa: 2017-12-04)

    Aquesta tesi doctoral té com a objecte d’estudi mostrar el desenvolupament de l’activitat docent del piano a la ciutat de Barcelona durant la segona meitat del segle XIX a través de tres grans nuclis: les entitats ...

    L’orfebreria romànica a Catalunya (950-1250) 

    Duran-Porta, Joan (Data de defensa: 2015-12-18)

    La tesi doctoral que aquí es presenta té com a objectiu fonamental traçar una panoràmica d’abast ampli sobre els fenòmens tant de la producció com de la recepció de l’orfebreria plenomedieval a Catalunya. Es tracta d’un ...

    L’Orquestra Simfònica de Girona (1929-1937). Un projecte de regeneració cultural a través de la música 

    Gay i Puigbert, Joan (Data de defensa: 2018-02-07)

    L’Orquestra Simfònica de Girona va presentar-se el 5 de juliol de 1929. La tardor següent va protagonitzar una petita gira per les associacions de música de Palafrugell, Palamós, Sant Feliu de Guíxols, Figueres, Sabadell ...

    L’univers estètic de Joaquim Homs (1906 – 2003) 

    Garrobé Marqui, Alexandre (Data de defensa: 2015-05-29)

    Amb el pas dels anys, la figura de Joaquim Homs (1906-2003) ha quedat associada a una sèrie de tòpics, com la relació amb Robert Gerhard, la condició de pioner del dodecatonisme a la península o la seva timidesa. En no ...

    Manuel Rocamora Vidal (1892 - 1976): col·leccionista i pintor 

    Soler Moreno, Laia (Data de defensa: 2019-10-01)

    La present tesi doctoral es centra en la figura de Manuel Rocamora Vidal (Barcelona, 1892-1976), col·leccionista, pintor, escriptor i promotor cultural. És especialment conegut com a col·leccionista d’indumentària antiga, ...

    Monuments "a los caídos por dios y por España" a Catalunya, 1939 a 1970 

    Xandri Guitart, Marcel (Data de defensa: 2016-09-16)

    Aquesta tesi doctoral investiga la interacció que existí entre els ajuntaments i les institucions centrals del govern franquista respecte la gestació dels monuments “a los Caídos por Dios y por España” (o “por la Patria”) ...

    Muralismo en Loja, Ecuador. 

    Malo Martínez, Elena (Data de defensa: 2014-05-30)

    Introducción: La investigación histórica en el arte de los murales es compleja, especialmente en nuestro país, donde no se ha llevado un protocolo de registro de contratos de realización, obra o autores. La importancia ...

    Múltiples significaciones de las canciones de Manuel de Falla: aproximación analítico-hermenéutica a la aprehensión de su sentido 

    Zabala Landa, Alejandro (Data de defensa: 2018-11-08)

    Este trabajo surge del planteamiento de interrogantes acerca de la validez de las canciones de Manuel de Falla en la actualidad, cuando el mundo ha variado sustancialmente las condiciones socio-culturales con respecto a ...

    "No doy por todos ellos el aire de mi lugar": la construcción de una identidad colombiana a través del bambuco en el siglo XIX 

    González Espinosa, Jesús Emilio (Data de defensa: 2006-07-14)

    El objetivo general de este trabajo investigativo es establecer la transformación y el desarrollo del género musical denominado bambuco en Bogotá durante el siglo XIX, destacando compositores, formas y obras, para vincularlos ...

    No habrá paz para las allegadas: el canto colectivo de las mujeres obreras en las fábricas de conserva vegetal de Murcia durante el primer franquismo 

    Martínez Cárceles, Ibán (Data de defensa: 2019-11-15)

    Este trabajo narra el canto colectivo de las mujeres obreras en las fábricas de conserva vegetal en la Región de Murcia durante el primer franquismo -principalmente a finales de los años cuarenta y durante los años cincuenta-. ...

    Oficiantes mochica medio en san José de Moro: el “sacerdote lechuza” y la “sacerdotisa” 

    Ruiz Rosell, Karim (Data de defensa: 2014-01-10)

    Durante las excavaciones realizadas en el Área 38 de San José de Moro, valle de Jequetepeque, se excavaron las capas correspondientes al Periodo Mochica Medio (según la estratigrafía y las secuencias estilísticas y culturales ...

    Organología en los pueblos prerromanos del Mediterráneo Occidental: los instrumentos musicales en la cultura ibérica 

    Guarch i Bordes, Fernando J. (Data de defensa: 2017-09-18)

    Esta tesis consiste en el estudio de las piezas arqueológicas con representaciones iconográficas de objetos musicales, y de los restos de objetos sonoros (instrumentos musicales) encontrados en los yacimientos de la cultura ...

    Patum: música i festa 

    Falcó Ibàñez, Anaís (Data de defensa: 2017-09-14)

    La música i la festa són el context musicològic generat per tal d’analitzar com afecten i interactuen els processos de patrimonialització a la música de festa. El cas d’estudi és Patum, de Berga, un cas molt estudiat des ...

    La pràctica epistolar a Catalunya (1700-1850): usos de la carta familiar 

    Amor López, Sílvia (Data de defensa: 2015-05-08)

    Durant l’Antic Règim les cartes acomplien diverses funcions, entre elles, les d’informar, instruir, entretenir i divulgar determinades idees o discursos entre la població. La segona meitat del segle XVIII i el XIX representen ...

    Presencia de arquetipos “mexicanos” en la pintura mural de Diego Rivera. El mural del palacio nacional (1922–1935) 

    Espinosa Cabrera, Rubén (Data de defensa: 2017-09-20)

    La tesis “Presencia de arquetipos «mexicanos» en la pintura mural de Diego Rivera”, expone cómo el pintor concibió la idea de pintar a México, transfigurándola en proyecto para una pintura mural de la escalera del Palacio ...