La inserció professional dels docents novells. Anàlisi del procés de tutoria del programa Comencem bé

dc.contributor
Universitat de Girona. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author
Serrats Gironella, Laura
dc.date.accessioned
2013-05-16T10:10:39Z
dc.date.available
2013-05-16T10:10:39Z
dc.date.issued
2013-01-29
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/112057
dc.description.abstract
Given the complexity of education today, becoming a teacher is not an easy task. In this context, professional development plays an essential role in order to maintain and improve both personal and professional skills (Friedman and Philips, 2001). It also represents an opportunity to react at educational dilemmas which frequently appear in the early years of teaching. In Catalunya, since the 2006 -2007 course, the Department of Education applies the induction program called Comencem Bé, addressed to substitute teachers during their first school year. Its objective is to help novice teachers to develop their profession. The theoretical framework states the concept and models of professional development, focusing on mentoring and induction programmes which enrich the teaching strategies of beginning teachers. Then, the practical framework consists of a research project about the teachers’ experience while mentoring at schools in Catalunya, which gives the approach of all the people involved in the programme
eng
dc.description.abstract
Davant la complexitat del context educatiu actual el repte d'iniciar-se en la professió docent no és fàcil. En aquest context, el desenvolupament professional esdevé un component essencial per mantenir i millorar les habilitats personals i professionals (Friedman i Philips, 2001) i una oportunitat per donar resposta als dilemes que s'accentuen en els primers anys d’exercici docent. A Catalunya, des del curs 2006-2007 s'aplica el programa d'inserció professional Comencem Bé, que té com objectiu ajudar el docent novell a desenvolupar la seva professió. En el marc teòric es concreta el concepte i models de desenvolupament professional centrant-se en el mentoring i els programes d'inducció a la docència. En el marc pràctic es presenta una investigació sobre el procés de tutoria del primer any d'experiència docent en centres de Catalunya, que aporta la percepció dels quatre agents que participen al programa: interins, tutors, inspecció educativa i equips directius
cat
dc.format.extent
787 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Desenvolupament professional docent
dc.subject
Docents novells
dc.subject
Inserció professional
dc.subject
Tutoria
dc.subject
Programa d'inducció docent
dc.subject
Desarrollo profesional docente
dc.subject
Docentes noveles
dc.subject
Inserción profesional
dc.subject
Tutoría
dc.subject
Programa de inducción docente
dc.subject
Teacher professional development
dc.subject
Novice teachers
dc.subject
Professional insertion
dc.subject
Mentoring
dc.subject
Teacher induction program
dc.title
La inserció professional dels docents novells. Anàlisi del procés de tutoria del programa Comencem bé
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
37
cat
dc.subject.udc
371
cat
dc.contributor.director
Teixidó Saballs, Joan
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
Gi. 767-2013


Documents

tlsg.pdf

4.809Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)