La educación de competencias para la convivencia en una sociedad plural.

dc.contributor
Universitat de València. Departament de Teoria de l'Educació
dc.contributor.author
Morales Mantilla, Sandra Milena
dc.date.accessioned
2011-04-12T19:16:20Z
dc.date.available
2008-05-20
dc.date.issued
2007-03-09
dc.date.submitted
2008-05-20
dc.identifier.isbn
9788437067667
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0520108-150238
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/10305
dc.description.abstract
La tesis resume la aportación de la educación para la convivencia en las sociedades plurales y la importancia de formar en los alumnos competencias de tolerancia a través de las prácticas educativas cotidianas. Define un concepto de tolerancia aplicable a la práctica educativa y propone cuatro competencias para su consecución: Dialogar, Reconocer al Otro, Apreciar las diferencias y Participar. Asimismo, se realiza una propuesta de indicadores y pautas de observación para medir las competencias de tolerancia.
spa
dc.description.abstract
This thesis is an overview of the contributions made by education related to coexistence in plural societies and the importance of developing aptitudes of tolerance in students through everyday educational practices. It defines a concept of tolerance applicable to educational practice and proposes four capabilities needed to acquire it: through Dialogue, Recognising others, Appreciating differences and Participating. Additionally, indicators and observation guidelines are proposed in order to measure tolerance aptitudes.
eng
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat de València
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
educación ciudadana
dc.subject
tolerancia
dc.subject
competencias
dc.subject
diálogo
dc.subject
reconocimiento
dc.subject
participación
dc.subject
diferencias.
dc.subject.other
Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació
dc.title
La educación de competencias para la convivencia en una sociedad plural.
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
37
cat
dc.contributor.director
Pérez Pérez, Cruz
dc.contributor.director
Escámez Sánchez, Juan
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
cat
dc.identifier.dl
V-1587-2008


Documents

morales.pdf

3.130Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)