Aplicación del modelo CIPP para la evaluación de un curso de formación virtual de los agentes profesionales de la formación dual universitaria

Author

Cobos Rius, Helena

Director

Isus, Sofia

Sabrià Bernadó, Betlem

Date of defense

2023-11-20

Pages

270 p.



Department/Institute

Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia

Abstract

Aquesta investigació presenta el disseny i el desenvolupament d’un model d’avaluació per a un curs de formació virtual transfronterer, destinat al agents professionals de la formació dual universitària (FDU). Concebut com una recerca avaluativa, de tipus qualitatiu i basada en la complementarietat metodològica interparadigmática, aquest estudi segueix l’estructura del model d’avaluació CIPP de Stufflebeam & Shinkfield (1985; 2017) i contempla la creació i validació d’instruments d’avaluació específics. En aquesta tesis es descriuen dos cicles d’avaluació (2020-2022) que permeten obtenir i aplicar un pla de millora, dur a terme un procés de metaavaluació del model i proposar recomanacions per a futures edicions del curs. Finalment, mencionar que la present investigació es vincula a l'acció 6 del projecte EFA162/16- Life Long Learning Transversalis, dins d'una cooperació transfronterera (Espanya-Andorra-França).


Esta investigación presenta el diseño y desarrollo de un modelo de evaluación para un curso de formación virtual transfronterizo, destinado a los agentes profesionales de la formación dual universitaria (FDU). Concebido como una investigación evaluativa, de tipo cualitativo y basada en la complementariedad metodológica interparadigmática, este estudio sigue la estructura del modelo de evaluación CIPP de Stufflebeam & Shinkfield (1985; 2017) y contempla la creación y validación de instrumentos de evaluación específicos. En esta tesis se describen dos ciclos de evaluación (2020-2022) que permiten obtener y aplicar un plan de mejora, llevar a cabo la metaevaluación del modelo y proponer recomendaciones para futuras Ediciones del curso. Finalmente, mencionar que la presente investigación se vincula a la acción 6 del proyecto EFA 162/16 Life Long Learning Transversalis, dentro de una cooperación transfronteriza (España-Andorra-Francia).


This research presents the design and development of an evaluation model for a cross-border e-learning course for professional agents of dual university education (FDU). Conceived as a qualitative evaluative research, based on inter-paradigmatic methodological complementarity, this study follows the structure of the CIPP evaluation model of Stufflebeam & Shinkfield (1985; 2017) and contemplates the creation and validation of specific evaluation instruments. Two evaluation cycles (2020-2022) are described in this thesis, which allowed the researcher to design and implement an improvement plan, carry out the meta-evaluation of the model and propose recommendations for future editions of the course. Finally, it is worth mentioning that this research is linked to Action 6 of the EFA 162/16 Life Long Learning Transversalis project, within a cross-border cooperation (Spain-Andorra-France).

Keywords

Model CIPP; Recerca evaluativa; Formació Dual Universitaria; Modelo CIPP; Investigación evaluativa; Formación Dual Universitaria; CIPP Model; Evaluative research; Dual Training in Higher Education

Subjects

378 - Higher education. Universities. Academic study

Knowledge Area

Didàctica i Organització Escolar

Documents

Thcr1de1.pdf

5.226Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

This item appears in the following Collection(s)