L'altra cara de René Magritte, el publicista. Una anàlisi de contingut dels anuncis del dominical d'El País (1995-2005)

dc.contributor
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat
dc.contributor.author
Mensa Torras, Marta
dc.date.accessioned
2011-04-12T14:26:28Z
dc.date.available
2007-10-31
dc.date.issued
2007-05-22
dc.date.submitted
2007-10-31
dc.identifier.isbn
97869073728
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-1031107-163623
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/4130
dc.description.abstract
La tesi investiga la relació entre l'art de René Magritte i la publicitat actual. Es vol esbrinar si durant un determinat període de temps es detecta una permanència de l'art magrittià en peces gràfiques actuals i per tant es pot determinar l'existència de "publicitat magrittiana". Per tal d'acotar aquest objectiu s'empra la metodologia de l'anàlisi de contingut amb una mostra de 6.360 anuncis editats en la publicitat impresa del dominical espanyol d'"El País Semanal" (El País). A la vegada, es realitza un recorregut comparatiu entre les etapes pictòriques i publicitàries de l'artista belga, fent una especial menció a les etapes i els objectes recurrents que formen part de l'anomenat abecedari magrittià.
cat
dc.description.abstract
This thesis makes a research on the relationship between René Magritte's art and the nowadays advertising. The main aim is to discover whether, during a certain period of time, some magrittian art influences can be detected in ads and, therefore, it can be said that the existence of the "magrittian advertising" as specific technique. To confirm this claim, the content analysis method is used with a sample of 6.360 advertisings published in the Spanish Sunday magazine "El País Semanal" (newspaper, El País). At the same time, a comparative research of the different pictorial and advertising stages of the Belgian artist has been carried out.
eng
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
René Magritte
dc.subject
Publicitat
dc.subject
Art
dc.subject.other
Ciències Socials
dc.title
L'altra cara de René Magritte, el publicista. Una anàlisi de contingut dels anuncis del dominical d'El País (1995-2005)
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
316
cat
dc.contributor.authoremail
mmtorras@hotmail.com
dc.contributor.director
Roca, David
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B-40818-2007


Documents

mmt1de1.pdf

8.126Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)