An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning

dc.contributor
Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)
dc.contributor.author
Miguel Moneo, Jorge
dc.date.accessioned
2017-01-13T09:22:44Z
dc.date.available
2017-01-13T09:22:44Z
dc.date.issued
2015-10-02
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/399030
dc.description.abstract
L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.
en_US
dc.description.abstract
El principal objetivo de esta tesis es incorporar propiedades y servicios de la seguridad en sistemas de información en el aprendizaje colaborativo en línea, siguiendo un modelo funcional basado en la valoración y predicción de la confianza. Esta tesis establece como punto de partida el diseño de una solución de seguridad innovadora, basada en una metodología propia para ofrecer a los diseñadores y gestores del e-learning las líneas maestras para incorporar medidas de seguridad en el aprendizaje colaborativo en línea. Estas guías cubren todos los aspectos sobre el diseño y la gestión que hay que considerar en los procesos relativos al e-learning, entre otros el análisis de la seguridad, el diseño de actividades de aprendizaje, la detección de acciones anómalas o el procesamiento de datos sobre confianza. La temática de esta tesis tiene una naturaleza multidisciplinar y, a su vez, las diferentes disciplinas que la forman están íntimamente relacionadas. Las principales disciplinas tratadas en esta tesis son el aprendizaje colaborativo en línea, la seguridad en sistemas de información, los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la valoración y predicción de la confianza. Teniendo en cuenta este ámbito de aplicación, el problema de garantizar la seguridad en los procesos de aprendizaje colaborativo en línea se resuelve con un modelo híbrido construido en base a soluciones funcionales y tecnológicas, concretamente modelado de la confianza y soluciones tecnológicas para la seguridad en sistemas de información.
en_US
dc.description.abstract
This thesis' main goal is to incorporate information security properties and services into online collaborative learning using a functional approach based on trustworthiness assessment and prediction. As a result, this thesis aims to design an innovative security solution, based on methodological approaches, to provide e-learning designers and managers with guidelines for incorporating security into online collaborative learning. These guidelines include all processes involved in e-learning design and management, such as security analysis, learning activity design, detection of anomalous actions, trustworthiness data processing, and so on. The subject of this research is multidisciplinary in nature, with the different disciplines comprising it being closely related. The most significant ones are online collaborative learning, information security, learning management systems (LMS), and trustworthiness assessment and prediction models. Against this backdrop, the problem of securing collaborative online learning activities is tackled by a hybrid model based on functional and technological solutions, namely, trustworthiness modelling and information security technologies.
en_US
dc.format.extent
122 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
en_US
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
aprendizaje on-line
en_US
dc.subject
aprenentatge on-line
en_US
dc.subject
e-Learning
en_US
dc.subject
evaluación on-line
en_US
dc.subject
evaluació on-line
en_US
dc.subject
e-assessment
en_US
dc.subject
seguridad de la información
en_US
dc.subject
seguretat de la informació
en_US
dc.subject
information security
en_US
dc.subject
aprendizaje colaborativo on-line
en_US
dc.subject
aprenentatge col·laboratiu online
en_US
dc.subject
on-line collaborative learning
en_US
dc.subject
confianza
en_US
dc.subject
confiança
en_US
dc.subject
trustworthiness
en_US
dc.subject
predicción
en_US
dc.subject
predicció
en_US
dc.subject
prediction
en_US
dc.subject.other
Seguretat de la Informació
en_US
dc.title
An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
004
en_US
dc.contributor.authoremail
jmmoneo@uoc.edu
en_US
dc.contributor.director
Caballé Llobet, Santiago
dc.contributor.director
Xhafa, Fatos
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

Jorge Miguel Moneo_tesi doctoral.pdf

3.610Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)