La Estética gráfica como estrategia de comunicación: el caso del libro impreso de ficción narrativa en el sector editorial español desde 2010

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació
dc.contributor.author
Pozo Puértolas, Rafael
dc.date.accessioned
2015-10-27T09:42:25Z
dc.date.available
2016-09-17T05:45:30Z
dc.date.issued
2015-09-18
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/315467
dc.description.abstract
This thesis focuses on the study of 'graphic aesthetic' of the printed book and its use as a communication strategy in the marketing process and in the receiving of the printed work. The study focuses on the product of the narrative fiction printed book, as this subject represent the largest share of the publishing business. The study period stood since 2010, so it coincides with the beginning of a problem that through a series of internal and external factors to the publishing sector, they mark a turning point in the Spanish publishing sector. This thesis research might be called “field work”, as it has been applied qualitative research methodology that is structured around a broad framework, which has facilitated the observation, from a transversal perspective, of the workflow and the technical communication between the publishing processes, specifically in the theme of narrative fiction.
eng
dc.description.abstract
Aquesta tesi es focalitza en l'estudi de 'l'estètica gràfica' del llibre imprès i en la seva utilització com a estratègia de comunicació en el procés de comercialització i recepció de l'obra impresa. L'estudi se centra en el producte del llibre imprès de ficció narrativa, per representar aquesta temàtica el percentatge més important del negoci editorial. El període d'estudi se situa des del 2010, per coincidir amb l'inici d'una problemàtica que, a través d'una sèrie de factors interns i externs al sector editorial, marquen un punt d'inflexió en el sector editorial espanyol. Aquesta investigació la podríem denominar “tesi de camp”, ja que s'ha aplicat una metodologia d'investigació qualitativa que s'estructura al voltant d'un ampli marc teòric, el qual ha facilitat l'observació, des d'una perspectiva transversal, del flux de treball i de la comunicació tècnica entre els processos editorials, específicament en la temàtica de ficció narrativa.
cat
dc.description.abstract
Esta tesis se focaliza en el estudio de la 'estética gráfica' del libro impreso y su utilización como estrategia de comunicación en el proceso de comercialización y recepción de la obra impresa. El estudio se centra en el producto del libro impreso de ficción narrativa, por representar esta temática el porcentaje más importante del negocio editorial. El período de estudio se sitúa desde 2010, por coincidir con el inicio de una problemática que, a través de una serie factores internos y externos al sector editorial, marcan un punto de inflexión en el sector editorial español. A esta investigación podríamos denominarla “tesis de campo”, pues se ha aplicado una metodología de investigación cualitativa que se estructura alrededor de un amplio marco teórico, el cual ha facilitado la observación, desde una perspectiva transversal, sobre el flujo de trabajo y la comunicación técnica entre los procesos editoriales, específicamente en la temática de ficción narrativa.
spa
dc.format.extent
629 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
cat
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Graphic Aesthetics
cat
dc.subject
Communication strategy
cat
dc.subject
Brief
cat
dc.subject
Printed book
cat
dc.subject
Editing
cat
dc.subject
Narrative fiction
cat
dc.subject
Spanish publishing sector
cat
dc.subject
Estética gráfica
cat
dc.subject
Estrategia de comunicación
cat
dc.subject
Libro impreso
cat
dc.subject
Edición
cat
dc.subject
Ficción narrativa
cat
dc.subject
Sector editorial español
cat
dc.subject
Estètica gràfica
cat
dc.subject
Estratègia de comunicació
cat
dc.subject
Llibre imprès
cat
dc.subject
Edició
cat
dc.subject
Ficció narrativa
cat
dc.subject
Sector editorial espanyol
cat
dc.title
La Estética gráfica como estrategia de comunicación: el caso del libro impreso de ficción narrativa en el sector editorial español desde 2010
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
316
cat
dc.contributor.authoremail
rafael@edicionescpg.com
cat
dc.contributor.director
Casasús, Josep Maria
dc.embargo.terms
12 mesos
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B 26744-2015
cat
dc.description.degree
Programa de doctorat en Comunicació


Documents

trpp.pdf

6.815Mb PDF

trppannexos.pdf

4.100Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)