Now showing items 88-107 of 116

    Los relatos autobiográficos y su análisis como herramienta para el desarrollo de la práctica profesional en la formación inicial de maestros a través del arte contemporáneo 

    Farrero, Mireia (Date of defense: 2016-06-03)

    La investigación realizada en la presente tesis doctoral explora la narración del relato autobiográfico y su análisis como herramienta para el desarrollo de la práctica profesional en formación inicial de maestros a ...

    Los temporeros de origen extranjero en las comarcas de Ponent: mercado de trabajo y migración 

    González Rodríguez, Juan Agustín (Date of defense: 2018-05-17)

    Els constants canvis econòmics i socials esdevinguts des de la dècada dels noranta del segle XX han suposat un canvi de paradigma en molts aspectes. Entre ells, es troba el model de producció agrícola i les migracions ...

    L’Educació assistida amb animals com a mesura d'atenció a la diversitat a l'escola inclusiva 

    Solé Pujol, Meritxell (Date of defense: 2019-12-18)

    Aquest estudi se centra en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Els darrers anys, s’ha reforçat legislativament l’escola inclusiva des de les diferents polítiques educatives promovent un canvi de mirada en el conjunt ...

    Migration and linguistic acculturation: socio-educational inclusion in the Catalan school 

    Hinostroza Castillo, Úrsula (Date of defense: 2023-02-13)

    A la llum dels darrers fluxos migratoris, la teoria de l'aculturació ha estat útil per analitzar els canvis lingüístics i culturals produïts pel contacte de dues cultures o més. La comprensió d'aquests canvis és un factor ...

    Multicomponent positive psychology interventions for promoting adolescents' mental health: An investigation from different methodological approaches 

    Tejada Gallardo, Claudia (Date of defense: 2022-03-10)

    L’adolescència és una etapa de transició amb molts canvis en el desenvolupa- ment, els quals inclouen desafiaments biològics, físics i psicològics que poden afectar la salut mental. A partir del model de dos factors, la ...

    Ocio compartido en familia: implicaciones prácticas dentro del Sistema de Protección a la Infancia y a la Adolescencia 

    Navajas Hurtado, Alicia (Date of defense: 2016-12-16)

    La literatura científica sobre ocio compartido en familia centra sus aportes en familias que no se encuentran en situación de riesgo social, siendo escasas las investigaciones sobre familias con hijos en medidas de acogida. ...

    Optimització d'una experiència pedagògica a partir de criteris praxiològics, basada en l'educació en valors i realitzada en el medi natural amb alumnes de 14-16 anys. 

    Invernó i Curós, Josep (Date of defense: 2007-03-30)

    En l'IES Narcís Monturiol de Figueres l'any 1997 es va endegar l'experiència pedagògica de "la travessa del riu Fluvià", que consistia precisament en una ruta en el medi natural que anava resseguint el riu Fluvià en tot ...

    Percepciones y experiencias de los estudiantes del Máster ELE sobre la evaluación: el caso de los másteres oficiales ELE en España 

    Olea Lemekeuh, Landry (Date of defense: 2021-03-23)

    En aquesta tesi, partim de les percepcions i experiències de l'estudiant per analitzar el sistema d'avaluació dels Màsters oficials d'espanyol com a llengua estrangera (ELE), per veure si l'avaluació, tal com està concebuda ...

    PLE como espacio de aprendizaje formal e informal en Educación Musical. Una investigación-acción en Educación Secundaria Obligatoria 

    Cano Sobrevals, Jordi (Date of defense: 2020-02-28)

    En esta investigación se analiza la retroalimentación que se produce entre los entornos formal e informal de los PLE (Personal Learning Environments) de alumnos de 4º curso de Educación Secundaria en la materia de Educación ...

    La potencialidad del blog para el desarrollo del diálogo reflexivo: un estudio empírico en la Formación Profesional 

    Bort Albarracín, Mª Concepción (Date of defense: 2014-12-12)

    El actual panorama mundial caracterizado por una crisis económica con graves repercusiones en el bienestar social, económico, político y cultural, unido a los grandes avances de las tecnologías e Internet, ha provocado un ...

    Predicción de los trastornos de la personalidad del Eje II del DSM-IV-TR a partir de diferentes modelos dimensionales: Costa y McCrae, Zuckerman y Cloninger 

    Gallart Masià, Salvador (Date of defense: 2015-05-18)

    Aquest estudi pretén comprovar l’existència o no de diferències estructurals entre la personalitat normal i patològica. D’altra banda, interessa veure la capacitat predictiva dels tests de personalitat normal respecte als ...

    Promoción de interacciones dialógicas con tecnología para la mejora de las actitudes y el aprendizaje: Estudio de su incidencia en el marco de una actividad de matemáticas 

    Cujba, Andreea (Date of defense: 2024-01-25)

    Aquesta tesi pretén contribuir a la investigació sobre el disseny i l'aplicació de mètodes innovadors a l'ensenyament de l'estadística, aplicant metodologies que no s'han combinat anteriorment (aprenentatge basat en ...

    Promoción y análisis de procesos creativos y colaborativos mediados por tecnología: un estudio de caso en el marco de una actividad de escritura 

    Font Piqué, Noemí (Date of defense: 2022-11-29)

    El propòsit d’aquesta tesi doctoral és l’anàlisi de la creativitat i l’aprenentatge col·laboratiu en l’alumnat d’educació secundària participant en un projecte tecnopedagògic d’escriptura col·laborativa i creativa. Els ...

    Psychological and Psychosocial Factors in Second Language Acquisition: The Case of Young Immigrants in the Catalan Context 

    Senar Morera, Fernando (Date of defense: 2023-06-23)

    L'increment de la població immigrant a Catalunya planteja reptes per integrar-los educativament, socialment i lingüísticament. Tot i els esforços legislatius, persisteix una bretxa en el rendiment acadèmic d'aquests ...

    La relació entre els jocs motors i les emocions en el cicle superior d’educació primària: ajudant els mestres a prendre decisions 

    Miralles Pascual, Rosa (Date of defense: 2013-07-08)

    Aquesta tesi aborda un dels temes més emergents de l’educació física actual: el camí a seguir per aconseguir una educació física emocional. L’estudi pren com a marc teòric de referència la praxeologia motriu i les principals ...

    “Resignificant” la formació inicial de mestres: l'aprenentatge com a projecte vital 

    López Secanell, Irene (Date of defense: 2017-02-17)

    La investigació realitzada té la finalitat d’oferir una visió àmplia de la realitat de la formació inicial de mestres de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida, escoltant les diferents ...

    “Resignificant” la formación inicial de mestres: concretant la pràctica professional de forma reflexivo-creativa i crítica 

    Llobet Bernaus, Georgina (Date of defense: 2017-02-17)

    La investigació realitzada té la finalitat d’oferir una visió àmplia de la realitat de la formació inicial de mestres de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida, escoltant les ...