Examining the barriers to inclusive education for students with special educational needs. A case study of two primary schools in Mainland China

dc.contributor
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
dc.contributor.author
Tan, Qinyi
dc.date.accessioned
2015-01-31T16:37:38Z
dc.date.available
2015-01-31T16:37:38Z
dc.date.issued
2014-12-12
dc.identifier.isbn
9788449050503
cat
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/285411
dc.description.abstract
El propósito del estudio fue explorar las barreras para la inclusión de los alumnos con necesidades educativas especiales en dos escuelas de educación primaria en el contexto sociocultural de China, a través del índice de Inclusión en cinco dimensiones que incluyen las actitudes y valores, la gestión y tamaño del aula, la administración escolar y la colaboración, la formación de profesores y el entorno físico. Con el fin de conocer las necesidades educativas especiales en el proceso de inclusión en las aulas regulares, este estudio intentó aplicar instrumentos como el cuestionario (índice de Inclusión), entrevistas, grupos de discusión y documentos para recoger los datos en las escuelas de educación primaria a través de un estudio de caso. Los datos recogidos provienen de dos escuelas de educación primaria donde maestros, padres, estudiantes y directores de escuela participaron en este estudio. Se encontró que había varios obstáculos en escuelas, especialmente en actitudes, valores y formación de profesores a través de triangulación de los datos. Además, el tamaño de la clase era demasiado grande, y las comunidades locales y las familias participaban poco en las actividades escolares y en el proceso de inclusión. En conclusión, la educación inclusiva es un proceso, China está experimentando la primera etapa, donde debe mejorarse las actitudes y valores, manejo del aula y su tamaño, administración escolar y colaboración, formación de profesores, y entono físico en China.
spa
dc.description.abstract
The purpose of the study was to explore the barriers to inclusion of students with special educational needs in two regular primary schools within the Chinese socio-cultural context through the Index for Inclusion in five dimensions, including attitudes and values, classroom management and class size, school leadership and collaboration, teacher education, and physical environment. In order to meet the special educational needs in the process of inclusion in regular classrooms, it attempted to implement the instruments of questionnaires (Index for Inclusion), interviews, focus group discussions and documents to collect the data in the primary schools through a case study. Data was gathered from two primary schools, and teachers, parents, students and school principle participated in the study. It found that there were several barriers in the schools, especially the attitudes and values, and teacher education through methodological triangulation. Besides, the class size was large, and local communities and families were seldom participated in the school activities in the process of inclusion. In conclusion, inclusive education is a process, China was experiencing the primary stage, attitudes and values, classroom management and class size, school leadership and collaboration, teacher education, and physical environment should be improved in mainland China.
eng
dc.format.extent
337 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
cat
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Inclusion
cat
dc.subject
Barriers to learning and participation
cat
dc.subject
Special needs
cat
dc.subject.other
Ciències Socials
cat
dc.title
Examining the barriers to inclusive education for students with special educational needs. A case study of two primary schools in Mainland China
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
37
cat
dc.contributor.authoremail
tanquinyiedu@hotmail.com
cat
dc.contributor.director
Sanahuja Gavaldà, Josep Maria
dc.embargo.terms
cap
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B-4444-2015


Documents

qt1de1.pdf

2.632Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)