Los usos del audiovisual en el consumo y producción cultural del Brega en las periferias multiculturales de Recife

dc.contributor
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat
dc.contributor.author
Velôzo de Morais, Paula Roberta
dc.date.accessioned
2012-12-20T19:15:40Z
dc.date.available
2012-12-20T19:15:40Z
dc.date.issued
2012-05-16
dc.identifier.isbn
9788449031595
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/96892
dc.description.abstract
La presente tesis es resultado de la investigación cuali-cuantitativa, realizada entre los años de 2008 y 2012 en el ámbito de consumo y producción cultural del Brega (movimiento musical popular de las periferias de la ciudad de Recife situada en el Nordeste de Brasil) para el Doctorado en Comunicación Audiovisual y Publicidad de la Universidad Autónoma de Barcelona. El propósito fue de definir como dicho movimiento está representado en los medios de comunicaciones de masas y de qué manera las nuevas tecnologías de la información influencian en sus rutinas productivas. A partir del análisis de las negociaciones inseridas en las relaciones de poder que forman parte de este proceso, percibimos las estrategias y alternativas utilizadas por el Brega para transponer los obstáculos impuestos por los medios de comunicación.
spa
dc.description.abstract
The present PhD thesis for the doctorate in Audiovisual Communication and Advertising at the Autonomous University of Barcelona is the result of the qualitative-quantitative research realized in the period from 2008 to 2012 in the field of consumption and production of “Brega” (movement of popular music rooted in the outlying area of the city Recife in the North-East of Brasil). The purpose of the research was to define how the movement is represented in the mass media and how new information technologies influence their production routines. From the analysis of negotiations inserted in the power relations that are part of this process, we perceive the strategies and alternatives used by Brega to transpose the obstacles imposed by the very media.
eng
dc.format.extent
220 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Brega
dc.subject
Periferias
dc.subject
Audiovisuales
dc.subject.other
Ciències Socials
dc.title
Los usos del audiovisual en el consumo y producción cultural del Brega en las periferias multiculturales de Recife
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
30
cat
dc.contributor.authoremail
paulavelozo@hotmail.com
dc.contributor.director
Lorite, Nicolàs
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B-2809-2013


Documents

prvm1de1.pdf

2.996Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)