La sinistralitat viària a Catalunya: la percepció socials dels canvis en l'entorn viari

dc.contributor
Universitat Abat Oliba. Departament de Ciències Jurídiques i Polítiques
dc.contributor.author
Sauret Pont, Jordi
dc.date.accessioned
2011-04-12T18:51:59Z
dc.date.available
2008-04-03
dc.date.issued
2004-12-15
dc.date.submitted
2008-04-03
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0403108-111126
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/9367
dc.description.abstract
A partir de l'observació de desenes de punts d'especial sinistralitat d'arreu de Catalunya i l'anàlisi de centenars de sinistres ocorreguts en aquests punts, va permetre arribar a sistematitzar que, segons sigui la decodificació del tram viari a partir de les senyals que arriben de l'entorn, senyals de tot tipus, l'usuari adapta el seu patró de conducció en aquell tipus de tram en funció de la seva experiència; el problema rau però, quan apareix de forma "sobtada" un factor "no previst" en aquell tipus de tram i per aquella forma "normal" de circular-hi, o, quan el tram canvia de categoria en pocs segons, i per tant, en pocs instants cal canviar i adaptar el patró de conducta a un entorn canviant, que no sempre les senyals de trànsit poden preveure, o en altres casos, aquestes senyals han perdut credibilitat i hom condueix "al marge" dels inputs oficials. L'adaptació, l'adaptació lenta o simplement, la no adaptació als canvis sobtats de l'entorn estaria en la base de la immensa majoria dels sinistres analitzats.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Abat Oliba
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
entorn viari
dc.subject
PES
dc.subject
TFC
dc.subject
mobilitat
dc.subject
antropologia viària
dc.subject
sinistralitat viària
dc.subject
Seguretat vial
dc.subject
urbana
dc.subject
interurbana
dc.subject
percepció
dc.subject.other
Sociologia
dc.title
La sinistralitat viària a Catalunya: la percepció socials dels canvis en l'entorn viari
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
31
dc.subject.udc
572
dc.contributor.director
Escolà, Marc B.
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B.21366-2008


Documents

Tjsp.pdf

8.851Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)