Analysis of the educational change of Àlber Project in dynamic interaction with Educ-arte - Educa (r) t Project from a complex approach

dc.contributor
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
dc.contributor.author
Betrián Villas, Esther
dc.date.accessioned
2012-10-26T18:15:37Z
dc.date.available
2012-10-26T18:15:37Z
dc.date.issued
2012-09-04
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/90252
dc.description.abstract
La nostra finalitat és conèixer, analitzar i avaluar el Projecte Àlber en el marc del Educ-arte – Educa (r) t com a canvi educatiu a través de la polifonia de veus de les persones implicades, i en especial, la de l'alumnat. Mostrem que el Projecte Àlber es porta desenvolupant des del 2001-02 en condicions d'inestabilitat dels professionals perquè ha situat la seva estabilitat homeostàtica en: un equip directiu estable, les aptituds i actituds dels professionals, les activitats típiques d'aula i l’espai híbrid. Vam recollir les VA de la primera generació que havia experienciat el Projecte Àlber en tota la seva escolaritat. Això esdevé en que orientem els objectius de la recerca en voler millorar el que fem, i per tant s'estructuri com a recerca-acció. Pretenem moure'ns des de la investigació jeràrquica a una més rizomàtica. Els resultats mostren que el Projecte Àlber genera pensaments i creixements rizomàtics. Tot això ha afavorit donar un pas més enllà i mostrar les característiques i els indicadors del canvi educatiu de forma més rizomàtica i complexa.
cat
dc.description.abstract
Nuestra finalidad es conocer, analizar y evaluar el Proyecto Àlber y en el marco del Proyecto Educ-arte – Educa (r) t como cambio educativo a través de la polifonía de voces de las personas implicadas, y en especial del alumnado. Mostramos que el Proyecto Àlber lleva desarrollándose desde el 2001-02 en condiciones de inestabilidad de los profesionales, porque ha situado la estabilidad homeostática en: un equipo directivo estable, las aptitudes y actitudes de los profesionales, las actividades típicas de aula y el espacio híbrido. Recogimos las VA de la primera generación que había experienciado el Proyecto Àlber en toda su escolaridad. Ello deviene en que orientemos los objetivos de la investigación en querer mejorar lo que hacemos, y por tanto se estructure en investigación-acción. Pretendemos movernos desde la investigación jerárquica a una más rizomática. Los resultados muestran que el Proyecto Àlber genera pensamientos y crecimientos rizomáticos. Todo ello ha favorecido dar un paso más allá y mostrar las características y los indicadores del cambio educativo de forma más rizomática y compleja.
spa
dc.description.abstract
Our aim is to understand, analyze and evaluate the Àlber Project in dynamic interaction with Educ-arte – Educa (r) t as a means of educational change, from the polyphony of voices of the people involved, especially from pupils. We show that Àlber Project has been developing since 2001-02 in terms of instability of the professionals, because it has placed the homeostatic stability in: a stable school management team, aptitudes and attitudes of professionals, typical classroom activities and hybrid space. We collected PV data of the first set of pupils that have taken part in Àlber Project since the beginning of their schooling. This led us to orient our research objectives to improve what we do. Therefore the investigation was structured as action-research. We aim at moving away from hierarchical research towards the rhizome. The findings show that Àlber Project generates rhizomatic growth and thought. All these processes favoured go beyond and show the characteristics and indicators of educational change which are more rhizomatic and complex.
spa
dc.format.extent
455 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
cat
dc.publisher
Universitat de Lleida
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Veu de l'alumant
cat
dc.subject
Rizoma
cat
dc.subject
Investigació-acció
cat
dc.subject
Canvi educatiu
cat
dc.subject
Pupil voices
cat
dc.subject
Becoming
cat
dc.subject
Rhizome
cat
dc.subject
Action-research
cat
dc.subject
Educational change
cat
dc.subject
Cambio educativo
cat
dc.subject.other
Didàctica i organització escolar
cat
dc.title
Analysis of the educational change of Àlber Project in dynamic interaction with Educ-arte - Educa (r) t Project from a complex approach
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
371
cat
dc.contributor.director
Jové Monclús, Glòria
dc.embargo.terms
cap
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
L-925/2012
cat


Documents

Teabv1de1.pdf

14.76Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)