El Uso de información web en el desarrollo de procesos de aprendizaje de conocimientos de ciencias sociales e historia: un estudio empírico en la educación secundaria obligatoria

dc.contributor
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
dc.contributor.author
Guijosa Guzmán, Alejandro
dc.date.accessioned
2012-06-21T14:52:24Z
dc.date.available
2012-06-21T14:52:24Z
dc.date.issued
2012-06-06
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/82076
dc.description.abstract
En aquesta dissertació es pretén valorar l'efectivitat de la WebQuest com a eina didàctica que afavoreix el desenvolupament dels processos d'ensenyament / aprenentatge de continguts curriculars propis de l'àrea de les Ciències Socials i la Història en l'etapa deEnsenyament Secundari Obligaotira. Per a això es realitza una àmplia revisió bibliogràfica sobre la recerca en WebQuests i es presenten 3 estudis quantitatius amb 210 alumnes en tres cursos de secundària, en què s'analitzen els sus textos (estudis 1 i 2) i el seu procés de resolució de l’activitat (estudi 3). Els resultats mostren diferències significatives per a la gran majoria de variables extretes de les anàlisis, a favor de l'experiència amb WebQuests. Es conclou que encara que les anàlisis estadístiques mostren un efecte favorable de l'experiència, convindrien estudis complementaris de tipus qualitatiu que expliquessin la naturalesa d'aquestes diferències d'una manera més detallada a fi de poder valorar amb més precisió l'efectivitat d'aquesta metodologia didàctica.
cat
dc.description.abstract
En esta disertación se pretende valorar la efectividad de la WebQuest como herramienta didáctica que favorecería del desarrollo de los procesos de enseñanza/aprendizaje de contenidos curriculares propios del área de las Ciencias Sociales y la Historia en la etapa de Enseñanza Secundaria Obligatoria. Para ello se realiza una amplia revisión bibliográfica sobre la investigación en WebQuests y se presentan 3 estudios cuantitativos con 210 alumnos en tres cursos de secundaria, en los que se analizan los textos que estos producen (estudios 1 y 2) y su proceso de resolución de la actividad (estudio 3). Los resultados muestran diferencias significativas para la gran mayoría de variables extraídas de los análisis, a favor de la experiencia con WebQuests. Se concluye que aunque los análisis estadísticos muestran un efecto favorable de la experiencia, convendrían estudios complementarios de tipo cualitativo que explicasen la naturaleza de estas diferencias de una manera más pormenorizada en orden a poder valorar con mayor precisión la efectividad de esta metodología didáctica.
spa
dc.description.abstract
This study assess the effectiveness of WebQuest as teaching and learning tools that enhance: 1) learning of contents specific to the area of Social Science and History, 2) causal reasoning and critical thinking development. To that end, a comprehensive literature review on WebQuests research is carried on, and 3 quantitative studies with 210 students in three secondary education levels is conducted by analyzing the texts students produce (Studies 1 and 2) and their performance level on the activity resolution process (Study 3). Results show significant differences for the vast majority of variables which means that the experience with WebQuests could enhance: 1) Social Science and History curricular contents learning, and 2) causal reasoning and critical thinking development. Despite statistical analysis showed a favorable effect of the experience, it is concluded that further qualitative additional studies would be helpful in order to explain the nature of these differences. These studies could spell out the way these differences are working, in order to better assess WebQuests effectiveness.
eng
dc.format.extent
471 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
cat
dc.publisher
Universitat de Lleida
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
WebQuest
cat
dc.subject
Aprenentatge
cat
dc.subject
Ciències Socials i Història
cat
dc.subject
ESO
cat
dc.subject
Anàlisi Semàntica de Textos
cat
dc.subject
Pensament Crític
cat
dc.subject
Aprendizaje
cat
dc.subject
Ciencias Sociales e Historia
cat
dc.subject
Enseñanza Secundaria Obligatoria
cat
dc.subject
Análisis Semántico de Textos
cat
dc.subject
Razonamiento Causal
cat
dc.subject
Pensamiento Crítico
cat
dc.subject
Learning
cat
dc.subject
Social Sciences
cat
dc.subject
History
cat
dc.subject
Secondary Education
cat
dc.subject
Semantic Analysis
cat
dc.subject
Critical Thinking
cat
dc.subject
Causal Reasoning
cat
dc.subject.other
Psicologia Evolutiva i de l'Educació
cat
dc.title
El Uso de información web en el desarrollo de procesos de aprendizaje de conocimientos de ciencias sociales e historia: un estudio empírico en la educación secundaria obligatoria
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
1
cat
dc.subject.udc
37
cat
dc.subject.udc
373
cat
dc.contributor.director
Sanuy Burgués, Jaume
dc.embargo.terms
cap
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
L-838-2012
cat


Documents

Tagg1de1.pdf

9.693Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)