Now showing items 146-165 of 171

    Paraula, Imatge, Idea, sobre poesia visual 

    Capell i González, Rosa (Date of defense: 1994-02-11)

    [cat] La poesia visual té el seu origen en la Poesia Concreta, iniciada en la dècada dels anys cinquanta com un moviment relacionat amb les avantguardes artístiques, però independent pel fet d’especificar unes finalitats ...

    Pau Audouard, fotògraf "retratista" de Barcelona. De la reputació a l’oblit (1856-1918) 

    Fernández Rius, Núria (Date of defense: 2011-06-27)

    La recerca que presentem a continuació, Pau Audouard, un fotògraf “retratista” de Barcelona. De la reputació a l’oblit (1856-1918), té un objectiu triàdic. Per una banda, estudiar, amb caràcter monogràfic, la trajectòria ...

    Per camí de cendres: la confiscació i l'èxode de les col·leccions d'art privades de Barcelona durant la guerra civil (1936-1939). Trajectòries de les col·leccions Muntadas i Rocamora 

    Pérez Carrasco, Yolanda, 1983- (Date of defense: 2015-01-01)

    En aquesta investigació s'aborda el procés de confiscació i èxode de les col·leccions privades d'art de Barcelona durant la Guerra Civil (1936-1939). Les confiscacions i la salvaguarda artística dins d'aquest context ...

    La pintura aragonesa de la segona meitat del segle XV relacionada amb l’escola catalana: dues vies creatives a examen 

    Macías Prieto, Guadaira (Date of defense: 2014-01-13)

    La historiografia clàssica va considerar que, cap a mitjan segle XV, influències foranes, vehiculades principalment per Jaume Huguet i Bartolomé Bermejo, van capgirar el curs de la pintura aragonesa, que llavors vivia els ...

    Pintura i crítica: un estudi sobre Rafael Benet 

    Suárez Serrano, Alicia (Date of defense: 1987-05-29)

    És una tesi de caràcter monogràfic sobre Rafael Benet i Vancells (Terrassa 1889-Barcelona 1979), centrada en el periode anterior a la guerra civil. Atesa la seva intensa implicació, des dels anys de formació, amb els ...

    Prácticas artísticas digitales y tecnologías de control y vigilancia (2001- 2010) 

    González Díaz, Paloma (Date of defense: 2013-12-02)

    El uso masivo de tecnologías de registro y vigilancia por parte del estado y de empresas privadas, corrobora la evolución y trascendencia actual de la propuesta ideada por Jeremy Bentham en el siglo XVIII: El Panóptico. ...

    Presència i context del Mestre del timpà de Cabestany. La formació de la "traditio classica" d'un taller d'escultura meridional (ca. 1160-1200) 

    Bartolomé Roviras, Laura (Date of defense: 2010-06-11)

    La denominació del "Mestre del timpà de Cabestany" ha estat concebuda amb la clara finalitat metodològica de destriar les característiques que defineixen l'obra del timpà de l'església de Santa Maria de Cabestany, per tal ...

    Qüestions de perspectiva en la pintura hispànica del segle XVI (Criteris d'anàlisi perspectiva i aplicació al cas de Catalunya). 

    Garriga i Riera, Joaquim, 1945- (Date of defense: 1990-01-01)

    A la part (I) s'elabora el marc teòric d'interpretació que fonamentarà els criteris d'anàlisi per a la part (II). S'exposa el problema de la representació d'imatges "òptiques", la seva posibilitat, el seu sentit, quins ...

    Rafael Mitjana (1869-1921): trayectoria de un musicólogo, compositor y diplomático regeneracionista 

    Pardo Cayuela, Antonio A. (Date of defense: 2013-07-26)

    Rafael Mitjana (1869–1921) desarrolló una importante labor en el campo de la investigación musical, cuyos frutos más conocidos son el «descubrimiento» del Cancionero de Uppsala (Venecia, 1556) y “La musique en Espagne” ...

    Representacions operístiques a Barcelona (1837-1852) 

    Radigales, Jaume, 1969- (Date of defense: 1998-03-13)

    Desde la desamortización de conventos a partir de 1835, la ciudad de Barcelona vivió una ingente eclosión teatral a partir de los edificios religiosos convertidos en locales para espectáculos. Ello hizo perder los privilegios ...

    Representació pictòrica de la música en l’obra de Joan Carandell 

    Montalbo Segarra, Anna (Date of defense: 2014-05-13)

    L’objectiu primordial de la tesi és l’anàlisi de la representació de la música en la obra de l’artista Joan Carandell. S’estudia Carandell i la seva obra com a paradigma contemporani a per establir correspondències entre ...

    Romper el Marco. Memoria y producción artística en la postdictadura uruguaya 1985-2005 

    Medici, Antonella (Date of defense: 2019-12-10)

    La presente tesis doctoral titulada Romper el Marco. Memoria y producción artística en la postdictadura uruguaya 1985-2005 gira en torno a la relación entre memoria y prácticas artísticas en el marco de la postdictadura ...

    Salvador Gurri i Coromines (1749-1819), un escultor d'entre segles 

    Fernández Banqué, Mariona (Date of defense: 2004-12-09)

    Esta tesis estudia la vida y las obras del escultor catalán Salvador Gurri Coromines (Tona 1749 -Barcelona 1819), analizando su arte e ideología artística a través de aspectos que le condicionaron como su formación tradicional ...

    Sant Ramon de Penyafort. Imatge, devoció i santedat 

    Dilla Martí, Ramon (Date of defense: 2017-02-03)

    La present recerca doctoral es dedica a les representacions de Ramon de Penyafort (c.1185-1275) dins del marc de la construcció de la imatge religiosa en època moderna. El punt de partida és l’anàlisi de les primeres ...

    Surrealismo y saberes mágicos en la obra de Remedios Varo 

    González Madrid, María José (Date of defense: 2014-02-10)

    En muchos estudios sobre la obra de Remedios Varo (Anglés, 1908 – Ciudad de México, 1963) se destacan las inclinaciones de la pintora por los saberes mágicos y herméticos, por lo oculto y lo místico. Sin embargo no se ha ...

    El taller de vitralls modernista Rigalt, Granell & Cia. (1890-1931) 

    Gil Farré, Núria (Date of defense: 2013-12-11)

    La tesi doctoral que aquí presentem té com a base de la investigació l’associació empresarial entre el vitraller Antoni Rigalt i Blanch i l’arquitecte Jeroni F. Granell i Manresa. La recerca té dos objectius principal, ...

    Teoría y práctica del cine como dispositivo crítico. El alcance de la modernidad y las formas de lo político desde la historia del arte al cine de los años treinta 

    Rodríguez Granell, Ana (Date of defense: 2012-05-02)

    A través del concepto de dispositivo crítico, esta investigación analiza cómo, durante la década de los años veinte y treinta, en diversos contextos geográficos como la Unión Soviética, la República de Weimar, Reino Unido, ...

    Tradiciones y transmisión iconográfica en el arte altomedieval. La iconografía del sacrificio de Isaac en el arte hispánico (siglos VII al XII) 

    Cayuela Vellido, Begoña (Date of defense: 2013-11-08)

    Esta tesis estudia la iconografía del sacrificio de Isaac en un grupo de obras medievales hispanas, cuya cronología abarca desde el siglo VII al siglo XII. El trabajo se centra en investigar las formas de transmisión de ...

    Tradicions i transmissions iconogràfiques dels manuscrits de la Ribagorça entre els segles X – XII 

    Swanson Hernández, Rebeca (Date of defense: 2016-09-28)

    La diòcesi de la Ribagorça i en concret la seva seu, Roda d’Isàvena, han sigut des de inicis del segle XX un focus d’estudi important pels historiadors de l’art, atès que els seus bisbes són els promotors de significatius ...

    Tránsitos entre París y Barcelona en la primera mitad del siglo XX: obra y trayectoria de Olga Sacharoff 

    Norandi, Elina (Date of defense: 2018-12-10)

    Este trabajo de tesis constituye un recorrido por la trayectoria artística y una propuesta de interpretación de la obra de la pintora Olga Sacharoff (Tiflis 1881 - Barcelona 1967) quien, aparte de algunos textos en catálogos ...