An Ecological approach to foreign language anxiety and self-disclosure in a virtual exchange project

dc.contributor
Universitat Oberta de Catalunya. eLearn Center
dc.contributor.author
Fondo Garcia, Marta
dc.date.accessioned
2025-11-26T11:23:54Z
dc.date.available
2025-11-26T11:23:54Z
dc.date.issued
2025-09-19
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/695922
dc.description.abstract
This mixed-methods study explores the relationship between Foreign Language Anxiety (FLA) and Self-Disclosure (SDS) in Virtual Exchange (VE) environments. Grounded in Sociocultural Theory and Van Lier’s Ecology of Language Learning. The research involved 98 students from Spain, Mexico, Ireland, and the United States participating in bilingual VE tasks over eight weeks. Quantitative and qualitative data revealed a negative correlation between FLA and SDS: more anxious learners disclosed less, while tasks involving higher SDS (e.g., free talk, opinion exchange) increased comfort and enjoyment. In contrast, complex tasks such as role-plays heightened anxiety. Thematic analysis showed that anxious students disclosed at similar levels to peers but participated less proactively, with reciprocity supporting engagement. Findings suggest that incorporating SDS strategically into VE design can reduce anxiety, enhance enjoyment, and foster learners’ agency. The study offers guidelines for VE practitioners to integrate personal communication and scaffolding to improve task design and learning outcomes.
ca
dc.description.abstract
Este estudio de método mixto explora la relación entre la ansiedad en lengua extranjera (FLA) y la auto-revelación (SDS) en entornos de intercambio virtual (VE). Basada en la Teoría Sociocultural y en la Ecología del Aprendizaje de Lenguas de Van Lier. La investigación involucró a 98 estudiantes de España, México, Irlanda y Estados Unidos que participaron en tareas bilingües de VE durante ocho semanas. Los datos cuantitativos y cualitativos revelaron una correlación negativa entre FLA y SDS: los estudiantes más ansiosos se auto-revelaron menos, mientras que las tareas con mayor SDS (p. ej., conversación libre, intercambio de opiniones) incrementaron la comodidad y el disfrute. En contraste, tareas complejas como los juegos de rol aumentaron la ansiedad. El análisis temático mostró que los estudiantes ansiosos se auto-revelaron en niveles similares a sus compañeros, pero participaron con menor proactividad, siendo la reciprocidad un factor de apoyo. Los hallazgos sugieren que incorporar la SDS estratégicamente en el diseño de VEs puede reducir la ansiedad, aumentar el disfrute y fomentar la agencia del alumnado. El estudio ofrece pautas para que los profesionales de VE integren la comunicación personal y el andamiaje con el fin de mejorar el diseño de tareas y los resultados de aprendizaje.
ca
dc.description.abstract
Aquest estudi de mètode mixt explora la relació entre l’ansietat en llengua estrangera (FLA) i l’autorevelació (SDS) en entorns d’intercanvi virtual (VE). Basat en la Teoria Sociocultural i en l’Ecologia de l’Aprenentatge de Llengües de Van Lier. La recerca va involucrar 98 estudiants d’Espanya, Mèxic, Irlanda i els Estats Units que van participar en tasques bilingües de VE durant vuit setmanes. Les dades quantitatives i qualitatives van revelar una correlació negativa entre FLA i SDS: els estudiants més ansiosos es van autorevelar menys, mentre que les tasques amb més SDS (p. ex., conversa lliure, intercanvi d’opinions) van incrementar la comoditat i el gaudi. En canvi, tasques complexes com els jocs de rol van augmentar l’ansietat. L’anàlisi temàtica va mostrar que els estudiants ansiosos es van autorevelar en nivells similars als seus companys, però van participar amb menys proactivitat, essent la reciprocitat un element de suport. Els resultats suggereixen que incorporar la SDS estratègicament en el disseny dels VE pot reduir l’ansietat, augmentar el gaudi i fomentar l’agència de l’alumnat. L’estudi ofereix pautes per tal que els professionals de VE integrin la comunicació personal i l’andamiatge per millorar el disseny de les tasques i els resultats d’aprenentatge.
ca
dc.format.extent
441 p.
ca
dc.language.iso
eng
ca
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
ca
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
ansietat idiomàtica
ca
dc.subject
ansiedad idiomática
ca
dc.subject
foreign language anxiety
ca
dc.subject
auto-revelació
ca
dc.subject
auto-revelación
ca
dc.subject
self-disclosure
ca
dc.subject
enfocament ecològic
ca
dc.subject
enfoque ecológico
ca
dc.subject
ecological approach
ca
dc.subject
intercanvi virtual
ca
dc.subject
intercambio virtual
ca
dc.subject
virtual exchange
ca
dc.subject.other
E-learning
ca
dc.title
An Ecological approach to foreign language anxiety and self-disclosure in a virtual exchange project
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
37
ca
dc.contributor.director
Bautista, Guillermo
dc.contributor.director
Erdocia, Iker
dc.embargo.terms
cap
ca
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
E-learning
ca


Documents

Thesis dissertion to upload on the Biblioteca Marta Fondo.pdf

4.184Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)