Pragmatic strategies in the EFL (English as a Foreign Language) classroom: exploring speech act production in digitally mediated communication

dc.contributor.author
Kulyagina, Anastasia
dc.date.accessioned
2025-10-31T14:14:07Z
dc.date.issued
2025-07-23
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/695650
dc.description.abstract
Aquesta tesi investiga el desenvolupament de la competència pragmàtica d’estudiants de primer curs d’anglès com a llengua estrangera (EFL) en la comunicació mediada digitalment (DMC), amb un enfocament en la producció de peticions i rebuigs. S’analitzen els actes de parla en diferents graus de distància social, poder i imposició, així com en correus electrònics i missatges de WhatsApp en un context acadèmic. A més, l’estudi examina els efectes de l’exposició a la L2 i de l’actitud lingüística en el desenvolupament de la competència pragmàtica dels estudiants de L2. Les dades es van recollir mitjançant un qüestionari en línia amb l’administració d’una prova posterior al cap de cinc mesos. L’anàlisi va seguir un enfocament de mètodes mixtos. Els resultats van revelar que la producció d’actes de parla dels participants era significativament més apropiada en situacions de baixa imposició i de relacions simètriques pel que fa a la distància social i la igualtat de poder. A més, amb el temps, els estudiants van desenvolupar de manera significativa la seva competència pragmàtica. L’anàlisi estadística va confirmar que la participació en xarxes socials i videojocs, així com una actitud lingüística positiva, van contribuir de manera significativa a les millores pragmàtiques. En definitiva, aquest estudi posa en relleu la importància de fomentar la competència pragmàtica dels estudiants d’anglès com a llengua estrangera en contextos de comunicació digitalment mediada i ofereix informació valuosa per als agents educatius.
dc.description.abstract
Esta tesis investiga el desarrollo de la competencia pragmática de estudiantes de primer curso de inglés como lengua extranjera (EFL) en la comunicación mediada digitalmente (DMC), centrándose en la producción de peticiones y rechazos. Se analizan los actos de habla en distintos grados de distancia social, poder, imposición en correos electrónicos y mensajes de WhatsApp en un contexto académico. Además, el estudio examina los efectos de la exposición a la L2 y la actitud lingüística en el desarrollo de la competencia pragmática de los estudiantes de L2. Los datos se recogieron a través de un cuestionario en línea con la administración de una prueba posterior al cabo de cinco meses. El análisis siguió un enfoque de métodos mixtos. Los resultados revelaron que la producción de actos de habla de los participantes era significativamente más apropiada en las situaciones de baja imposición, distancia social simétrica e igualdad de poder. Además, con el tiempo, los alumnos desarrollaron significativamente su competencia pragmática. El análisis estadístico confirmó que la participación en redes sociales y videojuegos, junto con una actitud lingüística positiva, habían contribuido significativamente a las ganancias pragmáticas. En definitiva, este estudio pone de relieve la importancia de fomentar la competencia pragmática de los alumnos de inglés como lengua extranjera en el DMC y ofrece información valiosa para las partes interesadas en la educación.
dc.description.abstract
This dissertation investigates the development of pragmatic competence of first-year English as a Foreign Language (EFL) students in digitally mediated communication (DMC), with a focus on the production of requests and refusals. It analyses speech acts across varying degrees of social distance, power, imposition and in emails and WhatsApp messages in an academic context. Additionally, the study examines the effects of L2 exposure and language attitude on the development of L2 learners’ pragmatic competence. Data were collected via an online questionnaire with the post-test administration after five months and analysed following a mixed-methods approach. Findings revealed that the participants’ production of speech acts was significantly more appropriate in situations of low imposition, symmetrical social distance and equal power. Furthermore, the learners, over time, significantly developed their L2 pragmatic competence, and such development was influenced by engagement with social networks and video games, along with positive language attitudes. All in all, this study highlights the importance of fostering EFL pragmatic competence in DMC and offers valuable insights for educational stakeholders.
dc.format.extent
263 p.
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Competència pragmàtica
dc.subject
Pragmatic competence
dc.subject
Competencia pragmática
dc.title
Pragmatic strategies in the EFL (English as a Foreign Language) classroom: exploring speech act production in digitally mediated communication
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated
2025-10-31T14:14:06Z
dc.subject.udc
81
dc.contributor.director
Sanchez Hernández, Ester Ariadna
dc.contributor.tutor
Lorente, Mercè
dc.embargo.terms
6 mesos
dc.date.embargoEnd
2026-01-19T02:00:00Z
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.description.degree
Universitat Pompeu Fabra. Doctorat en Traducció i Ciències del Llenguatge


Documents

Aquest document conté fitxers embargats fins el dia 19-01-2026

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)