Tourism for good: social value creation by tourism social entrepreneurs
dc.contributor
Universitat de Girona. Departament d'Organització, Gestió Empresarial i Disseny de Producte
dc.contributor
Universitat de Girona. Institut de Recerca en Turisme
dc.contributor.author
Mahato, Suchi Smita
dc.date.accessioned
2025-10-21T13:21:03Z
dc.date.available
2025-10-21T13:21:03Z
dc.date.issued
2023-07-29
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/695527
dc.description.abstract
ENG- Social entrepreneurship in tourism offers a powerful strategy to seamlessly integrate tourism businesses into the social fabric of the communities and destinations they operate in. Doing so creates significant social value for these communities by actively solving specific social problems that align with the company's goals. This innovative approach boldly challenges the current capitalistic business operation in tourism. Instead, it fosters a more community-focused approach, ensuring a brighter and more sustainable future for all. In summary, this research underscores the critical importance and intricacies of the social value creation process through social innovation by tourism social entrepreneurs. It highlights how they are aided through resource mobilization and the privilege of tourism social entrepreneurs. Through such an understanding, governments, public entities, financial institutions, and investors can enhance their support for tourism social entrepreneurs by implementing policies, providing funding, and improving access to resources. Additionally, the conclusion section emphasizes the significance of this research by highlighting the potential of its findings to facilitate the scaling of social value creation and, consequently, the positive impacts of tourism social enterprise in mitigating the negative externalities associated with tourism. Tourism scholars agree that social entrepreneurship plays a vital role in adopting financially sustainable strategies to achieve social aims in the responsible development of tourism. It highlights the need for future studies and to build upon the analysis of success factors to further solidify the role of social entrepreneurship in promoting more sustainable and responsible forms of tourism in the current global landscape
ca
dc.description.abstract
CAT- L'emprenedoria social en el turisme representa una estratègia potent per integrar de forma orgànica les empreses turístiques en el teixit social de les comunitats i destinacions on aquestes operen. Aquesta acció permet crear valor social en cada comunitat, abordant de forma efectiva els problemes socials específics que s'alineen amb els corresponents objectius de l'empresa. Aquest enfocament innovador desafia amb valentia l'actual model capitalista d'operació empresarial en el turisme i, com a alternativa, fomenta un enfocament més centrat en la comunitat, assegurant un futur més esperançador i sostenible per a tothom. En resum, aquesta investigació subratlla la importància crítica i les complexitats del procés de creació de valor social. Amb aquest coneixement, els governs, les entitats públiques, les institucions financeres i els inversors poden millorar el seu suport als emprenedors socials en turisme mitjançant la implementació de polítiques, el finançament i la millora en l'accés als recursos. A més, la secció de conclusions reforça la importància d'aquesta investigació discutint els resultats. Els acadèmics en turisme coincideixen que l'emprenedoria social té un paper vital en l'adopció d'estratègies financerament sostenibles per assolir objectius socials en el desenvolupament responsable del turisme. En el panorama global actual, hi ha una necessitat per tal de desenvolupar estudis futurs que es basin en l'anàlisi dels factors d'èxit que permetin consolidar encara més el paper de l'emprenedoria social en la consecució de formes de turisme més sostenibles i responsables
ca
dc.format.extent
143 p.
ca
dc.language.iso
eng
ca
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
ca
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Emprenedoria social en turisme
ca
dc.subject
Emprendeduría social en el turismo
ca
dc.subject
Social entrepreneurship in tourism
ca
dc.subject
Valors socials
ca
dc.subject
Valores sociales
ca
dc.subject
Social values
ca
dc.subject
Emprenedors socials en turisme
ca
dc.subject
Emprendedores sociales en turismo
ca
dc.subject
Tourism social entrepreneur
ca
dc.subject
Prvilegi
ca
dc.subject
Privilegio
ca
dc.subject
Privilege
ca
dc.subject
Innovació social
ca
dc.subject
Innovación social
ca
dc.subject
Social innovation
ca
dc.subject
Pensament de disseny
ca
dc.subject
Pensamiento de diseño
ca
dc.subject
Design thinking
ca
dc.title
Tourism for good: social value creation by tourism social entrepreneurs
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
338
ca
dc.contributor.director
Prats Planagumà, Lluís
dc.contributor.director
Blasco Franch, Daniel
dc.embargo.terms
cap
ca
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de Doctorat Interuniversitari en Turisme
ca


