Avaluació d’un lloc web- www.sexejoves.gencat.cat- per a la informació i l’educació afectivosexual de la població jove de Catalunya

Author

Montero i Pons, Laura

Director

Rodríguez-Martín, Dolors

Falguera Puig, Gemma

Tutor

Lluch Canut, Ma. Teresa

Date of defense

2024-02-02

Pages

226 p.



Department/Institute

Universitat de Barcelona. Facultat d'Infermeria

Abstract

[cat] La pàgina web sobre sexualitat del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, a Espanya, és la Web Sexe Joves. L'objectiu de l'estudi és conèixer les experiències i opinions dels joves de 14 a 25 anys sobre aquesta web, tenint en compte el sexe, la identitat de gènere i l'orientació sexual, així com la condició socioeconòmica. Aquests joves seran d'àrees urbanes, semi urbanes i rurals de Catalunya. S’avaluarà si la coneixen, la utilitzen, la seva usabilitat i accessibilitat (equitat digital), si els hi és útil i, si troben pertinents els seus continguts, per tal de millorar-la i adequar-ne els recursos destinats. Es durà a terme un disseny convergent paral·lel de triangulació: un estudi qualitatiu de perspectiva sòcioconstructivista i un estudi quantitatiu observacional, descriptiu i transversal. La tècnica emprada per a la recollida de les dades serà el grup focal, així com l'entrevista en profunditat. El tipus de mostreig serà teòric, amb els joves que compleixen els diferents perfils definits a fi de donar heterogeneïtat a la mostra. Es realitzarà una anàlisi del discurs dels joves participants. Les dades quantitatives seran recollides a través d'un qüestionari “ad hoc”, fent una anàlisi descriptiva de totes les variables. Aquest projecte ha estat finançat per la Fundació Infermeria i Societat, i per l’Institut d’Investigació en Atenció Primària Jordi Gol, conjuntament amb l’Institut Català de la Salut. L’educació afectivosexual que es promou per als joves, ha de partir de la pròpia participació, de la diversitat sexual i de gènere, amb la intenció de poder arribar a tota la població equitativament. La Web Sexe Joves es tracta d'un recurs de salut pública que, mitjançant aquest anàlisi, podrà plantejar-se les seves futures línies estratègiques a seguir, permetent millorar l’educació afectivosexual als joves.


[eng] The website Sexe Joves is a website on sexuality of the Department of Health of the Government of Catalonia (Spain). This study aims to understand the experiences and opinions of people aged 14 to 25 regarding this website, taking into account sex, gender identity, sexual orientation, socioeconomic status and location within Catalonia (urban, semiurban and rural areas).With the objective of improving the website and adapting the resources allocated to it, this study evaluates whether this population is familiar with it and uses it, as well as the website’s usability and accessibility (digital equity), usefulness and the relevance of its content. A parallel convergent triangulation design is used: a qualitative study using a social constructivist perspective, and an observational, descriptive and cross-sectional quantitative study. We conduct a discourse analysis of participants and use an “ad hoc” questionnaire to collect quantitative data. A descriptive analysis of all variables is carried out. Affective-sexual education aimed at young people must stem from their participation and the whole range of sexual and gender diversity in order to reach the entire population equally. This analysis will contribute to the design of new strategies for the website Sexe Joves, a public health resource, in order to improve affective-sexual education for young people.

Keywords

Educació sexual per a joves; Educación sexual de jóvenes; Sex instruction for youth; Llevadores; Matronas; Midwives; Internet; Identitat de gènere; Identidad sexual; Gender identity

Subjects

614 - Public health and hygiene. Accident prevention

Knowledge Area

Ciències de la Salut

Note

Programa de Doctorat en Infermeria i Salut

Documents

LMP_TESI.pdf

3.225Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)