The perceived value, satisfaction and loyalty of the demand for cultural heritage destinations

dc.contributor
Universitat de Girona. Institut Superior d'Estudis Turístics
dc.contributor
Universitat de Girona. Departament d'Economia
dc.contributor
Universitat de Girona. Departament d’Organització, Gestió Empresarial i Disseny de Producte
dc.contributor.author
Moreno Manzo, Jessenia
dc.date.accessioned
2023-12-22T14:09:30Z
dc.date.issued
2023-09-20
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/689632
dc.description.abstract
This doctoral thesis focuses on the studies of tourist destinations with heritage characteristics to investigate the perspectives of the perceived value of the tourist demand and to explore the direct relationships that the perceived value factors have in tourist satisfaction and loyalty. In general terms, the research aims to develop a theoretical model to assess tourists’ travel behaviour, including disabled and non-disabled tourists, in cultural heritage destinations. For the elaboration of this thesis, empirical studies are carried out, supported by factorial analysis and structural equation models. The first section presents the introduction of the thesis. Then, in the second section, the objectives of this work are drawn, exposing both general and specific aims. Subsequently, this study is developed with three articles. This doctoral thesis aims to make significant contributions to the field of tourism by providing a behavioural model for tourists and analysing a model that caters to the accessibility needs of tourists in cultural heritage sites. It emphasises the availability and accessibility of tourist products, services and tourist information to enhance the experience of tourists with accessibility needs, providing practical insights to stakeholders. Furthermore, this study identifies two new factors and reveals theoretical insights into the interrelationship between perceived value, satisfaction, and loyalty. The thesis ends with a section presenting the general conclusions of this work, theoretical and practical implications, limitations, and future lines of research.
ca
dc.description.abstract
Aquesta tesi doctoral se centra en els estudis de destinacions turístiques amb característiques patrimonials per investigar les perspectives del valor percebut de la demanda turística i explorar les relacions directes que els factors de valor percebut tenen en la satisfacció i lleialtat del turista. En termes generals, la investigació té com a objectiu desenvolupar un model teòric per avaluar el comportament de viatge dels turistes, inclosos els turistes amb i sense discapacitats, en destinacions de patrimoni cultural. Per l’elaboració d’aquesta tesi es realitzen estudis empírics, basats en anàlisis factorials i models d’equacions estructurals. La primera secció presenta la introducció de la tesi. A continuació, en el segon apartat, es defineixen els objectius d’aquest treball i s’exposen les finalitats tant generals com específiques. Posteriorment, en aquest estudi es desenvolupen tres articles. Aquesta tesi doctoral contribueix significativament en el camp del turisme, ja que proporciona un model de comportament pels turistes i analitza un model que atén les necessitats d’accessibilitat dels turistes en els llocs del patrimoni cultural. Emfatitza la disponibilitat i accessibilitat dels productes, serveis turístics i informació turística per millorar l’experiència dels turistes amb necessitats d’accessibilitat i aporta coneixements pràctics a les parts interessades. A més a més, aquest estudi identifica dos nous factors i aporta coneixements teòrics sobre la interrelació entre el valor percebut, la satisfacció i la lleialtat. La tesi acaba amb un apartat on es presenten les conclusions generals d’aquesta investigació, així com les seves implicacions teòriques i pràctiques, les limitacions i les futures línies de recerca.
ca
dc.format.extent
122 p.
ca
dc.language.iso
eng
ca
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
ca
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Patrimoni de la humanitat
ca
dc.subject
World heritage
ca
dc.subject
Patrimonio de la humanidad
ca
dc.subject
Percepció del turista
ca
dc.subject
Percepción del turista
ca
dc.subject
Tourist perception
ca
dc.subject
Comportament dels turistes
ca
dc.subject
Tourist behavior
ca
dc.subject
Comportamiento de los turistas
ca
dc.subject
Atractius turístics
ca
dc.subject
Atractivos turísticos
ca
dc.subject
Tourist attractions
ca
dc.subject
Tourists with disabilities
ca
dc.subject
Turistes amb discapacitats
ca
dc.subject
Turistas con discapacidades
ca
dc.subject
Turisme accessible
ca
dc.subject
Accessible tourism
ca
dc.subject
Turismo accesible
ca
dc.title
The perceived value, satisfaction and loyalty of the demand for cultural heritage destinations
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
338
ca
dc.subject.udc
379.8
ca
dc.subject.udc
91
ca
dc.contributor.director
Coromina Soler, Lluís
dc.contributor.director
Gassiot Melian, Ariadna
dc.embargo.terms
18 mesos
ca
dc.date.embargoEnd
2025-03-18T02:00:00Z
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Turisme


Documents

This document contains embargoed files until 2025-03-18

This item appears in the following Collection(s)