Interpretació de l'obra d'Antoni Gaudí a través del pensament de F.W.J. Schelling

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament de Filosofia Teorètica i Pràctica
dc.contributor.author
Rius Santamaria, Carles, 1963-
dc.date.accessioned
2023-10-18T10:07:50Z
dc.date.available
2023-10-18T10:07:50Z
dc.date.issued
2006-06-30
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/689152
dc.description.abstract
[cat] La Casa Bellesguard d’Antoni Gaudí apunta cap a un periple que ens dona a conèixer l’obra d’un monjo, Peter Lenz (1832-1928), que va formar l’escola d’art de la congregació de Beuron, va elaborar un cos teòric (la geometria estètica) i va dirigir unes pintures en un convent als afores de la ciutat de Praga (Sant Gabriel). L’obra d’aquest artista alemany es pot comprendre completament a través del pensament de Schelling i la seva idea d’un Deu com a procés de desenvolupament. D’aquesta manera, amb la geometria de Lenz i la filosofia de Schelling, la Casa Bellesguard troba el seu lloc definitiu com a herència deixada per Gaudí amb la finalitat d’entendre el Temple de la Sagrada Família, tal com ell la va pensar: com a un exemple de l’art al servei de la religió de l’esperit.
ca
dc.description.abstract
[eng] Antonio Gaudí's Bellesguard House points to a journey that introduces us to the work of a monk, Peter Lenz (1832-1928), who formed the art school of the Beuron congregation, developed a theoretical body (aesthetic geometry), and directed some paintings in a convent next to the city of Prague (Sant Gabriel). The work of this German artist acquires complete understanding through Schelling's thought and his idea of a God as a process of development. In this way, with the geometry of Lenz and the philosophy of Schelling, the Bellesguard House finds its definitive place as a legacy that Gaudí left with the purpose of understanding the Temple of the Sagrada Familia, as he intended it: as an example of art at the service of the religion of the spirit.
ca
dc.description.abstract
[spa] La Casa Bellesguard de Antonio Gaudí apunta hacia un periplo que nos da a conocer la obra de un monje, Peter Lenz (1832-1928), el cual formó la escuela de arte de la congregación de Beuron, elaboró un cuerpo teórico (la geometría estética), y dirigió unas pinturas en un convento en los alrededores de la ciudad de Praga (Sant Gabriel). La obra de este artista alemán adquiere comprensión completa, a través del pensamiento de Schelling i su idea de un Dios como proceso de desarrollo. De esta forma, con la geometría de Lenz i la filosofía de Schelling, la Casa Bellesguard encuentra su lugar definitivo como herencia que Gaudí dejó con la finalidad de entender el Templo de la Sagrada Familia, tal como él la pensó: como un ejemplo del arte al servicio de la religión del espíritu.
ca
dc.format.extent
536 p.
ca
dc.language.iso
cat
ca
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
ca
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Estètica arquitectònica
ca
dc.subject
Estética arquitectónica
ca
dc.subject
Architectural aesthetics
ca
dc.subject
Religió en l'art
ca
dc.subject
Arte y religión
ca
dc.subject
Art and religion
ca
dc.subject
Natura en l'art
ca
dc.subject
Naturaleza en el arte
ca
dc.subject
Nature in art
ca
dc.subject
Simbolisme en l'art
ca
dc.subject
Simbolismo en el arte
ca
dc.subject
Symbolism in art
ca
dc.subject
Gaudí, Antoni, 1852-1926
ca
dc.subject
Schelling, Friedrich Wilhelm Joseph von, 1775-1854
ca
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
ca
dc.title
Interpretació de l'obra d'Antoni Gaudí a través del pensament de F.W.J. Schelling
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
7
ca
dc.contributor.director
Bilbeny, Norbert, 1953-
dc.embargo.terms
cap
ca
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

CRS_TESI.pdf

20.86Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)