An exploration of computer-mediated skill acquisition in concept mapping by in-service panamanian public elementary school teachers

dc.contributor
Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)
dc.contributor.author
Miller, Norma Louise
dc.date.accessioned
2023-03-21T11:33:50Z
dc.date.available
2023-03-21T11:33:50Z
dc.date.issued
2008-10-24
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/687951
dc.description.abstract
A large body of research provides evidence that concept mapping can support meaningful learning. However, very little is known about how novice mappers acquire the ability to construct concept maps. This dissertation explored the process by which learners acquire skills in computer mediated concept mapping. The study took place in Panama’s Conéctate Project, where elementary public schoolteachers are being trained in concept mapping in 2-week workshops. In view of the time average learners require to become proficient mappers, the short period considered by this study, at best, tells only part of the story. It constitutes, nonetheless, a solid starting point, helping us understand the difficulties that novice mappers confront, and explain the initial resistance they often display. This understanding, in turn, can assist in developing more effective concept mapping training programs.
ca
dc.description.abstract
Gran cantidad de investigaciones proveen evidencia de que los mapas conceptuales pueden apoyar el aprendizaje significativo. No obstante, muy poco se sabe sobre cómo los mapeadores novatos adquieren habilidades para construir mapas conceptuales. Esta disertación exploró el proceso por el cual los aprendientes adquieren habilidades en la construcción de mapas conceptuales mediados por computadora. El estudio se realizó en el Proyecto Conéctate de Panamá, donde se está capacitando a maestros de escuelas primarias públicas para construir mapas conceptuales en talleres de 2 semanas. En vista del tiempo promedio que requieren los aprendientes para volverse mapeadores competentes, el corto período considerado por este estudio, a lo sumo, cuenta parte de la historia. Constituye, sin embargo, un sólido punto de partida, que nos ayuda a comprender las dificultades que enfrentan los mapeadores novatos y a explicar la resistencia inicial que suelen mostrar. Esta comprensión, a su vez, puede ayudar a desarrollar programas de capacitación más efectivos.
ca
dc.description.abstract
Gran quantitat d'investigacions proveeixen evidència que els mapes conceptuals poden donar suport a l'aprenentatge significatiu. Tot i això, molt poc se sap sobre com els mapejadors novells adquireixen habilitats per construir mapes conceptuals. Aquesta dissertació va explorar el procés pel qual els aprenents adquireixen habilitats en la construcció de mapes conceptuals intervinguts per ordinador. L'estudi es va realitzar al Projecte Conéctate de Panamà, on s'està capacitant mestres d'escoles primàries públiques per construir mapes conceptuals a tallers de 2 setmanes. En vista del temps mitjà que requereixen els aprenents per tornar-se mapejadors competents, el curt període considerat per aquest estudi, com a màxim, explica part de la història. Constitueix, però, un sòlid punt de partida, que ens ajuda a comprendre les dificultats que enfronten els mapejadors novells i a explicar la resistència inicial que solen mostrar. Aquesta comprensió, alhora, pot ajudar a desenvolupar programes de capacitació més efectius.
ca
dc.format.extent
144 p.
ca
dc.language.iso
eng
ca
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
ca
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
mapes conceptuals
ca
dc.subject
mapas conceptuales
ca
dc.subject
concept maps
ac
dc.subject
aprenentatge significatiu
ca
dc.subject
aprendizaje significativo
ca
dc.subject
meaningful learning
ca
dc.subject
adquisició d'habilitats en mapes conceptuals
ca
dc.subject
adquisición de destrezas en mapas conceptuales
ca
dc.subject
skill acquisition in concept mapping
ca
dc.subject
mapes conceptuals fets per ordinador
ca
dc.subject
mapas conceptuales mediados por tecnología
ca
dc.subject
computer-mediated concept mapping
ca
dc.subject
representación del conocimiento
ca
dc.subject
representació del coneixement
ca
dc.subject
knowledge representation
ca
dc.subject.other
Sociedad de la Información y del Conocimiento
ca
dc.title
An exploration of computer-mediated skill acquisition in concept mapping by in-service panamanian public elementary school teachers
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
3
ca
dc.subject.udc
37
ca
dc.contributor.authoremail
nmiller0@uoc.edu
ca
dc.contributor.director
Cañas, Alberto J.
dc.embargo.terms
cap
ca
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Societat de la informació i el coneixement


Documents

Tesis_Norma_Miller_PDF_normal.pdf_.pdf

3.248Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)