El Programa Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar (CA/AC) en un centre d'ESO: canvis i millores al procés d'Ensenyament-Aprenentatge

dc.contributor
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.author
Dorca Mercader, Dolors
dc.date.accessioned
2022-02-28T09:04:42Z
dc.date.available
2023-01-11T23:45:19Z
dc.date.issued
2022-01-11
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/673584
dc.description.abstract
L’objectiu principal d’aquesta recerca és indagar sobre la incidència del Programa CA/AC en l’organització de l’activitat educativa a l’aula amb estructures cooperatives; i en la percepció del professorat sobre l’aprenentatge cooperatiu en la millora del procés d’Ensenyament-Aprenentatge de tot l’alumnat i de l’alumnat que troba més barreres a l’aprenentatge i la participació. S’ha desenvolupat mitjançant un «estudi de casos» descriptiu en un centre d’ESO que combina la descripció quantitativa i qualitativa. Les dades obtingudes dels professors/es informants ens permeten concloure, per una banda, que l’organització de les activitats a l’aula amb estructures cooperatives presenta un desenvolupament desigual; i per altra, que el professorat percep millores en el procés d’Ensenyament-Aprenentatge, de manera molt rellevant en l’activitat d’aprenentatge, tant de tot l’alumnat, com de l’alumnat que troba més barreres a l’aprenentatge i la participació.
dc.description.abstract
The Programme Cooperating to Learn/Learning to Cooperate (CL/LC) in a secondary school: Changes and improvements to the teaching-learning process. The main aim of this research is to enquire into the impact of the Programme CL/LC on the organisation of the educational activity by using cooperative frames in the classrooms; and the perception the teachers have on the improvement achieved by all the students but specially, those with more trouble in learning and participating during the teaching-learning process by learning cooperatively. It has been developed through a descriptive “cases study” in a secondary school which combines quantitative and qualitative description. On the one hand, the data obtained from the teachers who took part in the study enable us to conclude that the organisation of the activities in the classrooms by using cooperative frames entails an unequal development. On the other hand, the faculty notice improvements in the whole student body even in those students with learning and participation troubles throughout the teaching-learning process, especially in the learning activity.
dc.format.extent
248 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Aprenentatge
dc.subject
Educació secundària obligatòria
dc.subject
Ensenyament
dc.subject
Educació inclusiva
dc.subject.other
Educació
dc.title
El Programa Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar (CA/AC) en un centre d'ESO: canvis i millores al procés d'Ensenyament-Aprenentatge
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
373
dc.contributor.director
Lago, José Ramón
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Innovació i Intervenció Educatives


Documents

tesdoc_a2021_dorca_dolors_programa_cooperar.pdf

3.334Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)