Aprendre el talent per a una "Vida Bona". Una biografia educativa contada indisciplinarment

dc.contributor
Universitat Jaume I. Escola de Doctorat
dc.contributor.author
Ortells Roca, Miquel
dc.date.accessioned
2021-09-21T09:45:29Z
dc.date.available
2021-09-21T09:45:29Z
dc.date.issued
2021-07-26
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/672436
dc.description.abstract
Com educador em pregunto pel fi últim de l’educació. L’intueixo proper a la qüestió sobre «el sentit de la vida». Les respostes omplin quilomètrics prestatges de la biblioteca humana. «Viure harmònicament amb ‘la naturalesa humana’» és una resposta acceptable. Mes, com educar per a aconseguir tal cosa? Juan (89 anys) afirma que, de la seua vida, no canviaria ni un minut! Considera la seua una «vida bona». Com educador vull saber: «Què i com aprengué per a assolir aqueix talent (l’art de viure)? Quin bagatge educatiu l’equipà per al viatge vital?». La tesi descriu el procés recorregut per aconseguir les respostes: centro el problema d’investigació, aclareixo conceptes bàsics, contextualitzo històricament, i li demano que em conte la vida. El nucli metodològic biogràfic-narratiu s’enriqueix amb aportacions de diverses Ciències Socials. Explicito la difracció epistèmica fruit de la història personal de l’investigador. Finalment, analitzo hermenèuticament la narració reflexionant conclusions sobre qüestions humanes i socials relacionades amb l'educació.
dc.description.abstract
As an educator, I wonder about the ultimate goal of education. I feel it close to the question of «the meaning of life». The answers fill miles of shelves in the human library. «Living in harmony with 'human nature'» is an acceptable answer. But, how to educate to achieve such a thing? Juan (89 years old) states that, in his life, he would not change a single minute! It has been a «good life». Then, I want to know: «What and how did he learn to achieve this talent (the art of living)? What educational background does he have for life?» The dissertation describes the process involved in obtaining the answers: I focus on the research problem, clarify basic concepts, contextualize historically, and ask him to tell me his life. The biographical-narrative methodological core is enriched with contributions from several Social Sciences. I also explain the epistemic diffraction resulting from the personal history of the researcher. Finally, I hermeneutically analyze the narrative by reflecting on conclusions about human and social issues related to education.
dc.format.extent
577 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Biografia
dc.subject
Felicitat
dc.subject
Teoria de l'Educació
dc.subject
Investigació biogràfica-narrativa
dc.subject
Educació en el Franquisme
dc.subject.other
Educació
dc.title
Aprendre el talent per a una "Vida Bona". Una biografia educativa contada indisciplinarment
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
37
dc.contributor.director
Traver Martí, Joan
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.doi
http://dx.doi.org/10.6035/14113.2021.150666
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Educació


Documents

2021_Tesis_Ortells Roca_Miquel.pdf

7.466Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)