La música, pentagrama de l'educació: una aproximació a la didàctica de la música a través de les metodologies actives

dc.contributor
Universitat de Girona. Departament de Didàctiques Específiques
dc.contributor.author
Farrés Cullell, Ivet
dc.date.accessioned
2021-07-28T11:15:59Z
dc.date.available
2021-07-28T11:15:59Z
dc.date.issued
2021-05-11
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/672271
dc.description.abstract
This investigation is the result of a personal search in music didactics focused on the possibility to use active methodologies in order to promote active and comprehensive music learning. It centers the attention on teaching this art as an educational strategy that allows new ways of reflection and proposals for primary education. Moreover, the importance of promoting global and interdisciplinary teaching methods which involve the connection between disciplines is highlighted. Thus, the value of music education is pursued as an efficient area that promotes comprehensive learning and global knowledge. Moreover, it provides cognitive, motor, interactive and emotional experiences that feed a maturity for future learnings from expressive and creative processes
en_US
dc.description.abstract
Aquesta investigació és el resultat d’una cerca en didàctica de la música que se centra en la possibilitat d’utilitzar les metodologies actives a l’aula per al foment d’un aprenentatge de la música actiu i integral. Es vol posar el focus en l’ensenyament d’aquest art com a estratègia educativa que permet obrir noves vies de reflexió i propostes d’actuació docent a l’educació primària. Alhora, que es vol remarcar la importància d’impulsar pràctiques docents globals i interdisciplinàries que impliquin la interconnexió de coneixements de diferents disciplines. Així es reivindica el valor de l’educació musical com una àrea eficient en l’educació que propicia l’aprenentatge integral i la formació globalitzadora de la persona, i també, proporciona experiències cognitives, motrius, interactives i emocionals que aporten una maduresa pels futurs aprenentatges de la mà dels processos d’expressió i creació
en_US
dc.format.extent
415 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Didàctica de la música
en_US
dc.subject
Didáctica de la música
en_US
dc.subject
Music didactics
en_US
dc.subject
Educació musical
en_US
dc.subject
Educación musical
en_US
dc.subject
Music education
en_US
dc.subject
Cançó i veu
en_US
dc.subject
Canción y voz
en_US
dc.subject
Voice and song
en_US
dc.subject
Metodologies actives
en_US
dc.subject
Metodologías activas
en_US
dc.subject
Active methodologies
en_US
dc.subject
Aprenentatge integral
en_US
dc.subject
Aprendizaje integral
en_US
dc.subject
Comprehensive learning
en_US
dc.subject
Rol del docent
en_US
dc.subject
Rol del docente
en_US
dc.subject
Teacher's role
en_US
dc.title
La música, pentagrama de l'educació: una aproximació a la didàctica de la música a través de les metodologies actives
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
373
en_US
dc.subject.udc
78
en_US
dc.contributor.director
Masgrau Juanola, Mariona
dc.contributor.director
Ferrer, Rita (Ferrer Miquel)
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de Doctorat Interuniversitari en Arts i Educació


Documents

tifc_20210511.pdf

37.08Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)