Analyse de l'évolution du tourisme en Chine par l'approche de l'application du post-fordisme. Le cas du Moganshan

dc.contributor.author
Shuang, Qian
dc.date.accessioned
2021-04-23T07:13:42Z
dc.date.available
2021-04-23T07:13:42Z
dc.date.issued
2019-07-08
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/671477
dc.description.abstract
[cat] El turisme és un fet social important. A Europa, va néixer al segle XVII, a Anglaterra, i va prendre forma al “Grand Tour”, durant el qual els joves aristòcrates van recórrer Europa (especialment Itàlia) com l'última etapa per completar els seus estudis. Amb el desenvolupament socioeconòmic, el turisme ha passat de ser un privilegi reservat per a les elits, a un fenomen generalitzat en tots els estrats socials. Les seves formes també s'han diversificat molt arran de l'augment i la multiplicació de les necessitats recreatives dels turistes. El turisme massiu va marcar els "gloriosos trenta" a Europa, mentre que el turisme postfordista caracteritzat per una organització més flexible i individualitzada es va concretar en els anys 90, després que el turisme massiu caigués en crisi com a model únic. Els canvis observats en l'evolució del turisme estan fortament vinculats al desenvolupament socioeconòmic. A la Xina, el turisme és recent, però està creixent vigorosament. A nivell internacional, aquest país ja està classificat entre les deu destinacions turístiques més importants del món i, previsiblement, s'ubicarà en el primer lloc en un futur pròxim, segons l'OMT. A nivell intern, s'estima que la quantitat de turistes nacionals va aconseguir els 5 mil milions de turistes en 2017, segons les estadístiques oficials de l'Oficina Nacional de Turisme. Tot just 40 anys des del seu naixement el 1978, el turisme xinès s'ha desenvolupat molt més ràpid que en els països occidentals. Ens interessa saber com ha evolucionat i si ha seguit el mateix camí que Europa A més, a través de l'estudi d'un cas específic, el de Moganshan, també volem destacar com l'evolució del turisme ha influït en el procés turístic d'un lloc: en la tipologia dels turistes, en les formes del turisme i quin espai turístic és el practicat.
en_US
dc.description.abstract
[spa] El turismo es un hecho social importante. En Europa, nació en el siglo XVII, en Inglaterra, y tomó forma en el Grand Tour, durante el cual los jóvenes aristócratas recorrieron Europa (especialmente Italia) como la última etapa para completar sus estudios. Con el desarrollo socioeconómico, el turismo ha pasado de ser un privilegio reservado para las élites, a un fenómeno generalizado en todos los estratos sociales. Sus formas también se han diversificado mucho a raíz del aumento y la multiplicación de las necesidades recreativas de los turistas. El turismo masivo marcó los “gloriosos treinta” en Europa, mientras que el turismo postfordista caracterizado por una organización más flexible e individualizada se concretó en los años 90, después de que el turismo masivo cayera en crisis como modelo único. Los cambios observados en la evolución del turismo están fuertemente vinculados al desarrollo socioeconómico. En China, el turismo es reciente, pero está creciendo vigorosamente. A nivel internacional, este país ya está clasificado entre los diez destinos turísticos más importantes del mundo y, previsiblemente, se ubicará en el primer lugar en un futuro próximo, según la OMT. A nivel nacional, se estima que la cantidad de turistas nacionales alcanzó los 5 mil millones en 2017 según las estadísticas oficiales de la Oficina Nacional de Turismo. Apenas 40 años desde su nacimiento en 1978, el turismo chino se ha desarrollado mucho más rápido que en los países occidentales. Nos interesa saber cómo ha evolucionado y si ha seguido el mismo camino que Europa Además, a través del estudio de un caso específico, el de Moganshan, también queremos destacar que la evolución del turismo ha influido en el proceso turístico de un lugar como la tipología de los turistas, en las formas del turismo y cuál espacio turístico es el practicado.
en_US
dc.description.abstract
[eng] Tourism is a major social fact. In Europe, it was born in the 17th century in England, and took shape in the Grand Tour during which young aristocrats roamed Europe as the last stage to complete their studies. With socio-economic development, tourism has shifted from a privilege reserved for elites to a widespread phenomenon in all social strata. Its forms have also been much diversified following the increase and multiplication of recreational needs of tourists. Mass tourism marked the Thirty Glorious in Europe, while post-Fordist tourism characterized by a more flexible and individualized organization took shape after mass tourism fell into crisis. The changes noted in the evolution of tourism are all strongly linked to socio-economic development. In China, tourism is recent but is growing vigorously. At the international level, this country is already ranked among the top ten international tourist destinations and will be ranked 1st in the near future according to the UNWTO. At the national level, the number of domestic tourists is estimated to reach 5 billions in 2017 according to the official statistics of the National Bureau of Tourism. Barely 40 years since its birth in 1978, Chinese tourism has developed much faster than in Western countries. We are interested to know how it has evolved and whether it has followed the same path that Europe has completed. Moreover, through the study of a specific case --- the Moganshan, we also want to highlight that how the evolution of tourism has influenced the tourist process of a place such as the typology of tourists, the forms of tourism and the practiced tourist space.
en_US
dc.format.extent
332 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
fra
en_US
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
turismo; postfordismo, Yangjiale; evolución del turismo; zona turística
en_US
dc.subject
turisme; postfordisme, Yangjiale; evolució del turisme; zona turística
en_US
dc.subject
Tourism; Post-Fordism, Yangjiale; Tourism process; Tourist area
en_US
dc.subject.other
Comportament dels Turistes
en_US
dc.title
Analyse de l'évolution du tourisme en Chine par l'approche de l'application du post-fordisme. Le cas du Moganshan
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
338
en_US
dc.subject.udc
91
en_US
dc.contributor.director
Seguí Llinás, Miguel
dc.contributor.tutor
Seguí Llinás, Miguel
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

tsq.001.pdf

7.035Mb PDF

tsq002.pdf

25.86Mb PDF

tsq003.pdf

62.82Mb PDF

tsq004.pdf

52.98Mb PDF

tsq005.pdf

75.82Mb PDF

tsq006.pdf

3.724Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)