Influence of Celebrity Endorsement on Mature Female Luxury Cosmetic Consumers

dc.contributor
Universitat Jaume I. Escola de Doctorat
dc.contributor.author
Alberola Amores, Leonor
dc.date.accessioned
2021-03-11T10:43:51Z
dc.date.available
2021-03-11T10:43:51Z
dc.date.issued
2021-02-22
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/671088
dc.description.abstract
Globally, luxury cosmetic brands employ celebrity endorsement as a tool for building credibility with existing and potential end users. There is certainly a significant body of knowledge on celebrity endorsers, their credibility markers, and how they affect subliminal changes in the buying behaviour of customers. Departing from such past practice, this study aims to undertake a systematic analysis of the influence of celebrity endorsements on mature women, aged 40-60, using a combination of qualitative and quantitative methods like online questionnaires and structured interviews, apart from an exhaustive review of relevant literature on the subject. The researcher did not come across any evidence to suggest that celebrity endorsement exerted any major influence on mature female consumers. Even so, the research did not completely rule out the scope and play of celebrity endorsers in this market segment. Further research on a larger sample size will, sure enough, help the researcher to formulate stronger and workable concepts.
en_US
dc.description.abstract
A nivel mundial, las marcas de cosméticos de lujo emplean el celebrity endorsement como una herramienta para generar credibilidad entre usuarias existentes y potenciales. Aunque ya existen estudios sobre la influencia de los celebrity endorsement, no hay estudios específicos efectuados sobre mujeres en edad madura. Partiendo de esto, este estudio tiene como objetivo emprender un análisis sistemático de la influencia del celebrity endorsement en mujeres maduras, de 40 a 60 años, utilizando una combinación de métodos cuantitativos y cualitativos como cuestionarios en línea y entrevistas estructuradas, además de una revisión exhaustiva de literatura relevante sobre el tema. El investigador no encontró ninguna evidencia que sugiera que el celebrity endorsement ejerciera una influencia importante en las consumidoras maduras. Aun así, la investigación no descarta por completo el alcance y el juego de los celebrity endorsement en este segmento de mercado. Una investigación con una muestra más grande, ayudaría a formular conceptos más sólidos y viables.
en_US
dc.format.extent
158 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
en_US
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Celebrity endorsement
en_US
dc.subject
Luxury cosmetic brands
en_US
dc.subject
Mature female consumers
en_US
dc.subject
Social media
en_US
dc.subject.other
Ciències socials, periodisme i documentació
en_US
dc.title
Influence of Celebrity Endorsement on Mature Female Luxury Cosmetic Consumers
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
36
en_US
dc.subject.udc
65
en_US
dc.contributor.director
Miquel Segarra, Susana
dc.contributor.director
García Medina, Irene
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.doi
http://dx.doi.org/10.6035/14111.2021.781998
en_US
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Ciències de la Comunicació


Documents

2021_Tesis_Alberola Amores_Leonor.pdf

2.227Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)