Jo S.A.: individualisme possessiu versus jo relacional en la modernitat líquida

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Facultat de Filosofia
dc.contributor.author
Soler Alsina, Lluís
dc.date.accessioned
2020-11-25T10:12:17Z
dc.date.available
2020-11-25T10:12:17Z
dc.date.issued
2020-11-19
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/670031
dc.description
Programa de Doctorat en Ciutadania i Drets Humans
en_US
dc.description.abstract
Aquesta investigació pretén analitzar i comprendre, dins el context de l’auge del neoliberalisme i de la modernitat líquida, la configuració d’una nova visió de l’individu en què la noció de propietat privada coexisteix amb l’auge de diverses formes d’accés a béns i serveis en plataformes col·laboratives. Amb el rerefons històric de l’estret lligam entre possessió ―de terres i béns, però també del propi cos― i legitimació del capitalisme, es pretén copsar el significat i l’abast que en l’actualitat hom atorga a l’accés, la compartició o la propietat i quin és el seu paper en la en la configuració del jo. Aquesta recerca combina les aportacions teòriques i conceptuals de diverses disciplines amb l’anàlisi de textos representatius de la literatura popular i professional d’autoajuda, management i màrqueting.
en_US
dc.description.abstract
This research aims the analysing and understanding, within the current context of a rising neoliberalism and the so called Liquid modernity, the configuration of a different view of the individual itself in which the notion of private property coexists with the rising of new different ways to have access to goods and services located on collaborative platforms. With the historical background of the close link between possession ―of land and property, but also of the very body itself― and legitimization of capitalism, it is intended to fully understand the currently given meanings and scope to the concepts of access, sharing or ownership as well as their role in the shaping of every own’s one-self. This research combines theoretical and conceptual contributions from several disciplines with the analysing of popular and professional literature on self-help, business management and marketing.
en_US
dc.format.extent
393 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Individualisme
en_US
dc.subject
Individualismo
en_US
dc.subject
Individualism
en_US
dc.subject
Propietat
en_US
dc.subject
Propiedad
en_US
dc.subject
Property
en_US
dc.subject
Economia col·laborativa
en_US
dc.subject
Economía colaborativa
en_US
dc.subject
Sharing economy
en_US
dc.subject
Subjectivitat
en_US
dc.subject
Subjectividad
en_US
dc.subject
Subjectivity
en_US
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
en_US
dc.title
Jo S.A.: individualisme possessiu versus jo relacional en la modernitat líquida
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
17
en_US
dc.contributor.director
Mayos Solsona, Gonçal
dc.contributor.tutor
Mayos Solsona, Gonçal
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

LSA_TESI.pdf

3.201Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)