Construção de conhecimento em iniciação às artes marciais e desportos de combate: Organização da atividade conjunta no desenvolvimento do saber lutar

dc.contributor
Universitat de Girona. Departament de Didàctiques Específiques
dc.contributor.author
Avelar Rosa, Bruno
dc.date.accessioned
2020-11-17T17:50:21Z
dc.date.available
2020-11-17T17:50:21Z
dc.date.issued
2020-09-04
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/669998
dc.description.abstract
The research focuses on the process of knowledge construction in martial arts and combat sports fundamentals in primary school, through the analysis of the joint activity organization. The didactic sequence investigated was based in the integrated technical-tactical model. An interpretive methodology was used to define the segments of interactivity and its behavioural patterns to understand the mechanisms of educational influence development. It was also assessed the evolution on fighting knowledge by the learners. Seven segments of interactivity had been identified, of which two – activity organization and the guided practice – had been analysed in detail due to its dimension. The results obtained show the singularities and partial unpredictability of each learning process, the relevance of the instructional functions of each pattern and the content’s role in the joint activity. The study conclusions deepen the knowledge about the educational influence on sport teaching-learning processes.
dc.description.abstract
La investigación se centra en el proceso de construcción del conocimiento en iniciación a artes marciales y los deportes de combate en enseñanza primaria, a través del análisis a la organización de la actividad conjunta. La secuencia didáctica investigada se basó en el modelo integrado técnico-táctico. Se utilizó una metodología interpretativa para definir los segmentos de interactividad y sus patrones de comportamiento para comprender el desarrollo de los mecanismos de influencia educativa. Se evaluó la evolución del saber luchar de los alumnos. Se identificaron siete segmentos de interactividad, dos de los cuales - organización de actividades y práctica guiada, se analizaron en detalle por su dimensión. Los resultados obtenidos muestran la singularidad e imprevisibilidad parcial de cada proceso de aprendizaje, la relevancia de las funciones instruccionales y el rol del contenido en la actividad conjunta. El estudio profundiza el conocimiento sobre la influencia educativa en la enseñanza-aprendizaje del deporte.
dc.format.extent
815 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
por
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Arts marcials
dc.subject
Artes marciales
dc.subject
Martial arts
dc.subject
Educació primària
dc.subject
Priimary school
dc.subject
Educación primaria
dc.subject
Educació física
dc.subject
Physical education and training
dc.subject
Educación física
dc.subject
Esports de combat
dc.subject
Combative sports
dc.subject
Deportes de combate
dc.subject
Model integrat tècnic-tàctic
dc.subject
Integrated technical-tactical model
dc.subject
Modelo integrado técnico-táctico
dc.title
Construção de conhecimento em iniciação às artes marciais e desportos de combate: Organização da atividade conjunta no desenvolvimento do saber lutar
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
373
dc.subject.udc
79
dc.contributor.director
López Ros, Víctor
dc.contributor.director
Vila, Ignasi, 1950-
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

tbar_20200904.pdf

11.54Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)