Tinta Invisible. Las poetas chilenas y sus obras entre 1950 y 2015

dc.contributor
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
dc.contributor.author
Cano Cubillos., Rocío
dc.date.accessioned
2020-09-09T09:10:01Z
dc.date.available
2020-09-09T09:10:01Z
dc.date.issued
2020-01-31
dc.identifier.isbn
9788449092107
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/669506
dc.description.abstract
"Tinta Invisible: Les poetes xilenes i les seves obres entre 1950 i 2015" és una investigació que proposa un recorregut històric, literari i teòric, a través de més de sis dècades, que pretén situar les escriptures poètiques de les dones dins el context nacional i el cànon literari. D'altra banda, aquesta tesi reflexiona sobre els processos de subjectivació que les dones han de transitar en el seu camí a convertir-se en autores i les dificultats que experimenten dins d'un mitjà masculinitzat. "Tinta invisible", alhora que assenyala i intenta demostrar la manca de presència de les dones poetes a Xile durant el període referit, té la intenció de visibilitzar les escriptures i fer una lectura crítica d'alguns dels continguts que presenten des d'una feminista perspectiva. El propòsit d'aquest treball és articular un discurs en el qual aquestes escriptures es puguin veure primer, existents i consistents, i segon, com un corpus coherent, que estableix relacions intertextules i que amb el context cultural i històric, i que proposa un seguit de llenguatges i continguts que han estat pobrament llegits o simplement obviats en detriment d'una subjectivitat col·lectiva de gènere.
en_US
dc.description.abstract
"Tinta Invisible: Les poetes xilenes i les seves obres entre 1950 i 2015" és una investigació que proposa un recorregut històric, literari i teòric, a través de més de sis dècades, que pretén situar les escriptures poètiques de les dones dins el context nacional i el cànon literari. D'altra banda, aquesta tesi reflexiona sobre els processos de subjectivació que les dones han de transitar en el seu camí a convertir-se en autores i les dificultats que experimenten dins d'un mitjà masculinitzat. "Tinta invisible", alhora que assenyala i intenta demostrar la manca de presència de les dones poetes a Xile durant el període referit, té la intenció de visibilitzar les escriptures i fer una lectura crítica d'alguns dels continguts que presenten des d'una feminista perspectiva. El propòsit d'aquest treball és articular un discurs en el qual aquestes escriptures es puguin veure primer, existents i consistents, i segon, com un corpus coherent, que estableix relacions intertextules i que amb el context cultural i històric, i que proposa un seguit de llenguatges i continguts que han estat pobrament llegits o simplement obviats en detriment d'una subjectivitat col·lectiva de gènere.
en_US
dc.description.abstract
"Invisible Ink: Chilean poets and their works between 1950 and 2015" is an investigation that proposes a historical, literary and theoretical journey, through more than six decades, which aims to place the poetic writings of women within the national context and The literary canon. On the other hand, this thesis reflects on the processes of subjectivation that women must travel on their way to becoming authors and the difficulties they experience within a masculinized environment. "Invisible ink", while pointing and trying to demonstrate the lack of presence of female poets in Chile during the referred period, intends to make visible the writings and make a critical reading of some of the content they present from a feminist perspective. The purpose of this work is to articulate a discourse in which these writings can be seen first, existing and consistent, and second, as a coherent corpus, which establishes intertextual relations and is closely connected with the cultural and historical context, and which proposes a series of languages and content that have been poorly read or simply ignored to the detriment of a collective gender subjectivity.
en_US
dc.format.extent
431 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
en_US
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Poesia
en_US
dc.subject
Poesía
en_US
dc.subject
Poetry
en_US
dc.subject
Xile
en_US
dc.subject
Chile
en_US
dc.subject
Dones
en_US
dc.subject
Mujeres
en_US
dc.subject
Women
en_US
dc.subject.other
Ciències Humanes
en_US
dc.title
Tinta Invisible. Las poetas chilenas y sus obras entre 1950 y 2015
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
09
en_US
dc.contributor.authoremail
r.a.canocubillos@gmail.com
en_US
dc.contributor.director
Ferrús Antón, Beatriz
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

rcc1de1.pdf

3.250Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)