Gender reality and offline pragmatic knowledge: EFL learners' perception of request modifiers

dc.contributor
Universitat Jaume I. Departament d'Estudis Anglesos
dc.contributor.author
Martí Arnándiz, Otilia
dc.date.accessioned
2020-06-08T12:13:13Z
dc.date.available
2020-06-08T12:13:13Z
dc.date.issued
2010-12-15
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/669129
dc.description.abstract
Taking as a point of departure both the shortcomings regarding the study of gender in relation to interlanguage pragmatic studies, as well as the signs showing the convenience and feasibility of exploring this field of research, our doctoral dissertation's goal was to test the potential effect of gender on the offline or non-interactive pragmatic knowledge in the case of EFL learners' perception of request modifiers. After a theoretical background in which the concept of gender is regarded from an interdisciplinary view, including gender and developmental psicology, gender and SLA, and gender and interactional sociolinguistics, the study design comprised three stages including the implementation of UCLES Quick Placement Test to distribute students according to their proficiency level, the implementation of a WDCTs and, finally, the processing of data by means of the SPSS version 15.0.1., ellicited from the participation of a sample of 100 undergraduate students at UJI. The request modifiers were classified according to three main types: those of internal, external and multifunctional request modifiers, resulting from the adaptation of Alcón et al.'s 2005 typology of these targeted items. The findings of the study revealed the positive effect of gender in favour of females on the production of both external and multifunctional modifiers, whereas internal request devices behavioured according to the participants proficiency level. Among the pedagogical implications suggested, the convenience of designing instructional treatments of the kind of awareness-raising was highlighted.
dc.format.extent
388 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
gender
dc.subject
english as a foreign language learners
dc.subject
offline pragmatic knowledge
dc.subject
género
dc.subject
inglés como lengua extrangera
dc.subject
conocimiento pragmático
dc.subject
gènere
dc.subject
anglès com a llengua estrangera
dc.subject
coneixement pragmàtic offline
dc.subject
modificadors de la petició
dc.subject
modificadores de la petición
dc.subject
request modifiers
dc.subject.other
Artes, humanidades y lenguas
dc.title
Gender reality and offline pragmatic knowledge: EFL learners' perception of request modifiers
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
81
dc.contributor.director
Safont Jordà, María del Pilar
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

2011_Tesis_Martí Arnándiz_Otilia.pdf

1.824Mb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)