How do Psychotherapists Understand, Navigate, Experience and Integrate Spirituality in their Professional Encounters with Clients?- A qualitative study with fifteen Western European psychotherapists

dc.contributor
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna
dc.contributor.author
Carli, Amalia Elsa Maria
dc.date.accessioned
2020-03-11T13:36:39Z
dc.date.available
2021-12-19T01:00:12Z
dc.date.issued
2019-12-20
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/668807
dc.description.abstract
Aquest és un estudi qualitatiu de com 15 psicoterapeutes d’Europa occidental entenen i aborden l’espiritualitat en psicoterapia, fonamentat en perspectives postmodernes i social construccionistes, implementant col·laborativitat i reflexivitat. Els resultats han estat generats amb entrevistes qualitatives semi-estructurades, i s’ha analitzat temàticament, suggerint una comprensió de l’espiritualitat com aconfessional i fluida. Independentment de la seva formació terapèutica les intervencions clíniques semblessin implementades des de perspectives humanistes i heurístiques validant valors i experiències del client. Diferències religioses i culturals no semblen haver determinat les perspectives espirituals dels participants. Els resultats generats confirmen que espiritualitat és un concepte acceptat i utilitzat per psicoterapeutes i clients, en línia amb altres estudis. Es recomana una actualització dels programes de formació psicoterapèutica amb inclusió de temes espirituals, religiosos i existencials, i consideració del paradigma no-materialista, que reconeix experiències personals com a font de coneixement. Es discuteixen temes de poder que exclouen l’espiritualitat del treball psicoterapèutic.
en_US
dc.description.abstract
Este es un estudio cualitativo de cómo 15 psicoterapeutas de Europa occidental entienden y abordan la espiritualidad en psicoterapia, fundamentado en perspectivas postmodernas y social construccionistas, implementando colaboratividad y reflexividad. Los resultados se generaron a través de entrevistas cualitativas semi-estructuradas, y se analizaron temáticamente, sugiriendo una comprensión de la espiritualidad como aconfesional y fluída. Independientemente de su formación terapéutica las intervenciones clínicas se implementaron desde perspectivas humanistas y heurísticas validando valores y experiencias del cliente. Diferencias religiosas y culturales no parecen haber determinado las perspectivas espirituales de los participantes. Los resultados generados confirman que espiritualidad es un concepto aceptado y utilizado por psicoterapeutas y clientes, en línea con otros estudios. Se recomienda una actualización de los programas de formación psicoterapéutica con inclusión de temas espirituales, religiosos y existenciales, y consideración del paradigma no-materialista, que reconoce experiencias personales como fuente de conocimiento. Se discuten temas de poder que excluyen la espiritualidad del trabajo psicoterapéutico.
en_US
dc.description.abstract
This dissertation addresses how psychotherapists understand, navigate, experience and integrate spirituality in psychotherapy. Postmodern and social constructionist views underpin the qualitative approach implemented collaboratively and reflexively. A purposive sample of 15 Western European psychotherapists was approached using semi-structured interviews. Transcripts were analyzed inductively by way of thematic analysis. Besides a Roman Catholic priest and psychologist, all other participants conveyed an open, fluid and non-religious spirituality integrating different perspectives and traditions. Spiritual themes where approached from a client centered, humanistic perspective independent from the participants` original psychotherapy training. Differences in the participants` religious and cultural background did not seem to be determinant of the clinicians` views or interventions which seem to integrate different clinical approaches in a heuristic manner. The generated findings suggest psychotherapists understand spirituality as a valid construct, independent from religion, in keeping with other studies. It is recommended an updating of training programs for psychotherapists including relevant spiritual, existential and religious themes, considering a non-materialistic scientific paradigm and acknowledging personal experiences as a source of spiritual knowledge. Power issues in the exclusion of spirituality in psychotherapy are discussed.
en_US
dc.format.extent
389 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
en_US
dc.publisher
Universitat Ramon Llull
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Spirituality
en_US
dc.subject
Psychotherapy
en_US
dc.subject
Social Construction
en_US
dc.subject
Reflexivity
en_US
dc.subject
Thematic Analysis
en_US
dc.subject.other
Salut i serveis socials
en_US
dc.title
How do Psychotherapists Understand, Navigate, Experience and Integrate Spirituality in their Professional Encounters with Clients?- A qualitative study with fifteen Western European psychotherapists
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
00
en_US
dc.subject.udc
159.9
en_US
dc.subject.udc
2
en_US
dc.contributor.authoremail
amaliacarli@icloud.com
en_US
dc.contributor.director
Gomis Bofill, Clara
dc.contributor.tutor
Botella Garcia del Cid, Luís
dc.embargo.terms
24 mesos
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

Tesi_Amalia_Elsa_Maria_Carli.pdf

6.646Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)