Yuan Muzhi y la comedia modernista de Shanghai

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Humanitats
dc.contributor.author
Planas Penadés, Ricard
dc.date.accessioned
2020-03-04T09:56:31Z
dc.date.available
2020-03-04T09:56:31Z
dc.date.issued
2019-10-28
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/668767
dc.description.abstract
En esta tesis se analizará la obra de Yuan Muzhi, especialmente los filmes que dirigió, su debut, Scenes of City Life (都市風光,1935) y su segunda y última obra Street Angel (马路天使, 1937). Para ello se propone el concepto comedia modernista de Shanghai, como una perspectiva alternativa a las que se han mantenido tanto en la academia china como en la anglosajona. En este trabajo expondremos las razones por las que Yuan Muzhi puede ser considerado un cineasta modernista, justificaremos el término comedia como el más adecuado para describir su obra y la situaremos en el contexto shanghainés de los años 30, donde juega un papel peculiar.
dc.description.abstract
This thesis will discuss Yuan Muzhi's work, especially the films he directed, his debut, Scenes of City Life (都市風光,1935) and his second and last work Street Angel (马路天使, 1937). For this purpose, the concept of Shanghai modernist comedy is proposed, as an alternative perspective to those that have been maintained in both Chinese and Anglo-Saxon academies. In this work we will explain the reasons why Yuan Muzhi can be considered a modernist filmmaker, justify the term comedy as the most suitable to describe his work and place it in the Shanghainese context of the 30s, where he plays a peculiar role.
dc.format.extent
311 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Cine chino
dc.subject
Yuan Muzhi
dc.subject
Comedia
dc.subject
Shanghai
dc.subject
Modernismo
dc.subject
Años 30
dc.subject
Diantong
dc.subject
Mingxing
dc.title
Yuan Muzhi y la comedia modernista de Shanghai
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
82
dc.contributor.authoremail
ricard.planas@upf.edu
dc.contributor.director
Ollé, Manuel
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Història


Documents

trpp.pdf

1.666Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)