Alumnat d’Incorporació Tardana i vinculació en l’aprenentatge en contextos desafavorits a Catalunya –Trajectòries educatives i esdeveniments vitals cap a la continuïtat escolar– 

    Tarrés Vallespí, Anna (Date of defense: 2021-02-02)

    La tesi analitza la trajectòria educativa de 30 alumnes d’incorporació tardana (AIT) a l’educació secundària obligatòria de contextos socioeconòmicament vulnerables a Catalunya. Aquest anàlisi té per objecte comprendre ...

    From trust in the profession to trust in results: A multi-scalar analysis of performance-based accountability in Norwegian education 

    Camphuijsen, Marjolein K. (Date of defense: 2021-02-25)

    En un intent per millorar l’eficiència i l’equitat dels sistemes educatius, un nombre creixent de sistemes educatius han adoptat polítiques de rendició de comptes (RdC) basades en el rendiment escolar. Si bé la investigació ...

    La cruïlla escolar dels joves al Senegal: Com els alumnes naveguen per la política educativa postcolonial amb el seu capital social 

    Gil Alcazar, Mireia (Date of defense: 2025-07-22)

    Aquesta tesi analitza l’impacte de les polítiques educatives senegaleses en els itineraris escolars dels joves que viuen a Pikine, una zona perifèrica de Dakar marcada per una elevada tasa d’abandonament escolar. L’estudi ...

    Performance-based accountability, educational innovation and teachers’ work: global and national perspectives on an intricate relationship 

    Mentini, Laura (Date of defense: 2024-12-04)

    Les polítiques de rendició de comptes basada en el rendiment (PBA, per les sigles en anglès) són cada vegada més prevalents en el sector educatiu. Tenen per objectiu millorar els resultats educatius mitjançant l'establiment ...