Physical activity and neurodevelopment in children

Author

López Vicente, Mònica

Director

Sunyer Deu, Jordi

Date of defense

2016-12-14

Pages

171 p.



Department/Institute

Universitat Pompeu Fabra. Departament de Ciències Experimentals i de la Salut

Doctorate programs

Programa de doctorat en Biomedicina

Abstract

This thesis aims to study the determinants and trajectories of cognitive development, as well as the role of physical activity on cognitive and brain development in children aged 4 to 14 years old. We used data from two Spanish cohorts (INMA and BREATHE) and one Dutch cohort (Generation R). Teachers reported Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD) symptoms of the participants through questionnaires. Cognitive development, specifically of attention and working memory, was tested by using computerized-based tasks. Growth trajectories were constructed based on four repeated cognitive measurements during a 1-year period in 7- to 11-year-old children. Physical activity was reported by parents through questionnaires. Magnetic Resonance Imaging data was collected in Generation R when children were 6-to-10 years old. Age, gender and ADHD symptoms were identified as important determinants of cognitive development. The use of cognitive growth trajectories in epidemiological research was supported. Physical activity during childhood was positively associated with brain maturation and promoted cognitive development.


Aquesta tesi pretén estudiar els determinants i les trajectòries del desenvolupament cognitiu, així com el paper de l’activitat física en el desenvolupament cognitiu i cerebral en nens entre 4 i 14 anys. Vam utilitzar dades de dues cohorts espanyoles (INMA i BREATHE) i una cohort holandesa (Generation R). Els mestres van avaluar els símptomes de Trastorn per Dèficit d’Atenció i Hiperactivitat (TDAH) dels participants a través de qüestionaris. El desenvolupament cognitiu, en concret d’atenció i memòria de treball, es va avaluar amb tasques computeritzades. Les trajectòries de creixement es van generar a partir de quatre mesures cognitives repetides durant un període d’un any en nens de 7 a 11 anys. L’activitat física va ser informada pels pares a través de qüestionaris. Es van recollir dades de ressonància magnètica a Generation R quan els nens tenien de 6 a 10 anys. L’edat, el sexe i els símptomes de TDAH es van identificar com a determinants importants del desenvolupament cognitiu. L’ús de les trajectòries de creixement cognitiu en recerca epidemiològica va ser recolzat. L’activitat física durant la infantesa es va associar positivament amb la maduració del cervell i va promoure el desenvolupament cognitiu.

Keywords

Physical activity; Cognitive development; Brain maturation; Working memory; Attention; Activitat física; Desenvolupament cognitiu; Maduració cerebral; Memòria de treball; Atenció

Subjects

616.8 - Neurology. Neuropathology. Nervous system

Documents

tmlv.pdf

1.480Mb

 

Rights

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)